Forum

Plæneklipperlarm

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Erling Jakobsen, 29. august 2007 kl. 10.53

Min motorklipper er ikke dyr og fin, men den har et gashåndtag. Det'har de fleste, men det er min erfaring at alt for mange mener, at dette håndtag kun kan stå i højeste position.

Hvis græsset ikke er blevet ualmindeligt højt, er det absolut unødvendigt. at klippe med "bundgas"

Let på speederen og opnå:

1 Langt mindre generende støj
2 Langt mindre forurening
3 At benzinen strækker mindst dobbelt så langt som ellers.

Specielt støjen er for mig en plage, især når jeg ved at den er unødvendig

Venlig hilsen
Erling Lyngholm Jakobsen

1 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Per, 29. august 2007 kl. 11.00

Så lad være med at køre med bundgas, eller tag høreværn på!

2 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erling Jakobsen, 29. august 2007 kl. 14.47

Udtrykte jeg mig uklart, Per, så siger jeg det gerne igen, JEG har ikke brug for høreværn når JEG slår plæne, men alt for mange støjer alt for meget til gene for alt for mange!

3 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rikke, 3. september 2007 kl. 12.09

Hej Erling.

Hvis du ikke har større problemer end når naboen slår græs engang imellem, så syntes jeg måske lige du skal overveje situationen igen.

Måske generer du naboen med noget andet. hvem ved.? Men hvis man ikke må slå græs i sit eget hjem med gashåndtaget nede (ikke at jeg selv gør det, da jeg lader min ægtefælle slå græsset) hvad må man så?

Hilsen en meget undrende haveejer hvis nabo slår græs i tide og utide...(Men som er en god nabo og ignorere larmen)

4 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erling Jakobsen, 3. september 2007 kl. 14.03

Det er med stor undren at jeg må konstatere, at mit indlæg om plæneklipperstøj tilsyneladende kun fremprovokerer meninger fra skribenter, der mener at JEG har et problem.

Jeg det det allerbedste forhold til mine naboer, og mit indlæg skal forstås mere generelt. Jeg agter imidlertid ikkeat bruge mere tid på at diskutere emnet med personer, som synes st unødvendig larm og forurening er nødvendig!

Mvh
E.L.J

5 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 4. september 2007 kl. 0.04

Jeg vil give Erling Lyngholm Jakobsen ret i, at man som nabo godt kan overveje at slå græs med så lidt støj som muligt. Ikke alle plæneklippere larmer lige meget, så den faktor kan man tage med ind i overvejelserne, når man køber sin plæneklipper.

Men støj er altid værst, når det er de andre, der larmer, og man lige har sat sig med avisen og en kop dejlig te og lige skal koble af.

Når min nabo starter en ret larmende plæneklipper og skal have slået sin meget store plæne, så finder jeg på at lave noget i haven, som måske også larmer, slår evt. min lille plæne. Og så får vi mere ro sammen senere.

6 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens., 1. november 2007 kl. 23.16

En Flymo plæneklipper larmer ikke nær så meget som en motorklipper. Den svæver over græsset, slår det pænt og laver bioklip som gøder plænen og så er den nem til skråninger da den kan svinges i alle retninger. Eneste lille ulempe er ledningen som kan klippes over, køb en rød eller gul ledning den er let at se, og lad så vær med at købe altankasse modellen...

7 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jesper Nielsen, 17. november 2007 kl. 18.34

Hej Havefolk

Når man har købt et hus til 2–3 mill, og har sin egen 300 m2 have, er jeg af den opfattelse at man også råder over sine m2 have. Jeg har et højt plankeværk, og jeg er fuldt ud lige glad med naboen. DET FRYDER MIG AT STÅ MED MOTERSAV HELE SØNDAGEN

8 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erling Jakobsen, 17. november 2007 kl. 19.33

Man kan ku håbe at dine naboer har mere format og er mindre ynkelige end du!

9 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Knud Halskov, 18. november 2007 kl. 9.10

Den sidste bemærkning fra Erling Jakobsen, må være møntet på manden selv

10 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Knud Halskov, 19. november 2007 kl. 9.48

UNDSKYLD til Erling Jakobsen! Jeg opfangede den sidste bemærkning, som en tilføjelse fra Jesper Nielsen, til det han havde skrevet ovenover. Måske fordi jeg syntes, det kunne passe på temperamentet. Jeg har været lidt for hurtig, med at blande mig, men jeg synes det er ærgerligt, at "dialogen" bliver så negativ imellem jer.

Venlig hilsen, Knud

11 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erling Jakobsen, 19. november 2007 kl. 18.01

Alt forladt, Knud.

Jeg bryder mig ejheller om tonen, og hvis man læser hele tråden, fremgår det også, synes jeg, at det startede med et sobert velment indlæg fra min side.

Det overrasker mig omvendt ikke, at vores brug af plæneklippere og anden selvvalgt støj, er mere politisk end plantedybden for pæretræer.

Mvh
Erling

Mvh
Erling

Nyt svar til emnet »Plæneklipperlarm«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Plæneklipperlarm

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider