Forum

Vild rucola og sandsennep

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Martin Larsen, 29. juni 2003 kl. 0.21

Jeg har sået almindelig rucola i bedet, og det får lige lige nu lov at gå i blomst så jeg kan høste frøene. I dag har jeg så købt frø af vild rucola for at prøve denne art. Og minsandten om der ikke står at det på dansk hedder sandsennep. Det har jeg jo masser af rundt omkring i haven! Blot har jeg hevet det op hver gang – det er jo "ukrudt"!

Sådan kan man jo blive klogere. Men er det nøjagtig det samme som vild rucola (og ikke blot en fætter), eller med andre ord: skal jeg spise mit ukrudt i stedet for at hive det op?!

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Larsen, 29. juni 2003 kl. 0.31

Jeg glemte at fortælle at jeg har læst denne beskrivelse www.havenyt.dk/spoergsmaal/482.html hvor der står: "Den vilde rucola fra Sperli har gule blomster som den vilde form sandsennep, Diplotaxis tenuifolia, som kan findes vildt i Danmark, men sjældent..."

Altså som om vild rucola og sandsennep ikke er *helt* det samme.

Det er derfor jeg er i vildrede :-)

Martin

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Larsen, 2. juli 2003 kl. 15.12

Hmm, nu har jeg erfaret er der også findes mursennep. Også dens blade ligner fuldstændig rucola. Men hvordan ved jeg nu om jeg har mursennep eller sandsennep i haven – hvordan ser man forskel?

Kan mursennep også benyttes som rucola?

Nyt svar til emnet »Vild rucola og sandsennep«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Vild rucola og sandsennep

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider