Forum

Tegninger af haver

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Hannah Haagensen, 29. oktober 2007 kl. 15.47

Hejsa.

Vi har lige købt hus med en meget kedelig have. Der er faktisk kun græs. Er der nogen der kan forslå nogle bøger eller lign. med tegninger, plantevalg osv. Jeg syntes ikke jeg kan finde noget om lige netop dette emne. måske er det fordi havearkitekterne ikke vil dele deres viden ud, eller også er det måske bare mig der er dum til at finde det.?

Venlig hilsen Hannah

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Else B.H., 29. oktober 2007 kl. 21.55

Politikkens forlag har udgivet en bog der hedder "Havens Indretning" der kan du finde inspiration til din have... en havetegning er jo meget individuel og skal passe både til klima, jordbund og ikke mindst haveejeren så det er umuligt bare at kopiere fra en anden have

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 29. oktober 2007 kl. 22.56

Hej Hannah –

Der er masser af muligheder for at finde gode forslag og ideer.

Hvis du er til læsning er her to vidt forskellige bud:
En havearkitektonisk klassiker er: C.Th.Sørensen's "Utypiske haver til et typehus" (fra 1966 men genudgivet 1997)
– og en moderne kunne f. eks være
Rie Post "Den dovne have".

Men prøv biblioteket – der er virkelig meget at finde på hylderne.

Hvis du er mere til at "se det for dig" – så meld dig ind i haveselskabet – der følger med medlemsbladet en gang om året en meget fyldig liste over besøgshaver rundt omkring i Danmark, hvor både professionelle og private åbner deres have for besøgende enten gratis eller for en symbolsk entré.

Og prøv også at få plads til et besøg i Den Økologiske have i Odder!

Fordelen ved at vælge at besøge en række haver kunne bl.a være, at du / I får tid og en masse ideer til at finde ud af, hvordan jeres have kan udnyttes – og i den tid gælder det jo bare om at slå græsset (det er hurtigt overstået i forhold til at gå igang med større ændringer).

Måske finder I frem til, at I skal have et forslag, der er udformet af en haveartikekt ud fra jeres ønsker om hvad uderummet skal bruges til. Søg lidt på nettet – mange af havearkitekterne viser på hjemmesider billeder og skitser af det, de har arbejdet med.

Jeg håber, I får rigtig meget fornøjelse af Jeres have!

Venlig hilsen
Lone

Nyt svar til emnet »Tegninger af haver«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Tegninger af haver

Søg:

StοΏ½t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider