Forum

Tulipaner fra Thailand

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tina Laugesen, 3. juli 2003 kl. 10.03

Jeg har netop været i Tivoli og set de flotte tulipaner fra Thailand.

Er der nogen der kan hjælpe med hvor sådanne blomsterløg kan købes og hvor jeg evt. kan læse mere om disse Thailandske tulipaner eller andre spændende anderledes tulipaner.

Venlige hilsner
Tina Laugesen

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Ahlmann, 3. juli 2003 kl. 11.26

Mange tulipaner, arter som kultivare efterkommere har rødder tilbage i både det centrale og sydvestlige Asien, hvorfra en række oprindelig stammer. Hvis du havde haft nogle artsnavne på latin, havde det været noget lettere at gå til. Prøv via www.google at søge på enten vilde tulipaner, botaniske tulipaner eller spørg evt. på Gavnø slot, der er kendt for sine mange sorter og arter, hvoraf mange dog er forædlede sorter. Her sælger de også løg.

Hvis du kan opstøve et gammelt nr. af haveselskabets blad HAVEN, nærmere bestemt nr. 9,1995 s. 470 indeholder dette en stor oversigtsartikel med mange spændende vilde arter og billeder. Spørgsmålet er, hvad det er du har set og kalder for Thailanske Tuilpaner.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina Laugesen, 3. juli 2003 kl. 16.38

Hej Henrik
Som sagt har plænen nogle tulipaner placeret lige ved siden af plænen, hvoraf det fremgår at det er Thailandske tulipaner.andet ved jeg ikke. Jeg vil prøve at søge videre -tak for dit indlæg.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Ahlmann, 4. juli 2003 kl. 7.20

Undskyld, -det havde jeg lige overset. Hvad med at spørge den ledende gartner i Tivoli? Han vil sikkert være glad for interessen.

Nyt svar til emnet »Tulipaner fra Thailand«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Tulipaner fra Thailand

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider