Forum

Juletræer

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jeppe Buus Christensen, 11. december 2007 kl. 18.48

Hej.

Jeg går og tænker på at plante halvdelen af min grund til med grantræer der senere skal sælges som juletræer. jeg ville så bare lige høre hvilke forskellige sorter der findes. de skal kunne holde nålene når de kommer indenfor. jeg kender sortene rødgran og norman. så hvis i kender andre juletræs' sorter som er pæne (også når de kommer ind i stuen) vil jeg være glad hvis i vil svare.

På forhånd tak

mvh.

Jeppe Buus Christense

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 11. december 2007 kl. 21.55

Ædelgranerne Abies nordmann, nobelis,bornmülliana og larsiocarpa er meget holdbare,korea drysser. Picea omorica holder rimelig,ca.14 dg.Rødgran ca 8 dg.

Held og lykke
Anne Marie

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jeppe Christensen, 12. december 2007 kl. 22.11

Tak for det

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 14. december 2007 kl. 10.10

Hej Jeppe

Det lyder spændende – men også som et stort /dyrt projekt, der fortjener et godt startgrundlag.

Der er mange muligheder for at finde de rigtige træer til din jordbund, vindforhold, mål om produktion af juletræer og andre ønsker.

F.eks er der firmaer, som vejleder (og håber på efterfølgende at sælge småplanter –!)
Nogle af dem repræsenteret på
Agromek 2008 i Herning 15. – 19. januar
F.eks Aarestrup Planteskole på
Agromek 2007 i hal C stand 2500.

Tager du ejendomsskort eller skitser med, bidrager Aa.P med inspiration og vurdering af dit projekt.

Tag det blot som inspiration...

Venlig hilsen
Lone

Nyt svar til emnet »Juletræer«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Juletræer

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider