Forum

Hvor kan man købe Formeringskasse m. varme?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Per Kj., 12. december 2007 kl. 16.44

Hejsa
Jeg er på udkig efter en formeringskasse med varme, men har kun fundet den et sted i DK, nemlig på Haveselskabets hjemmeside. (Og synes den er lidt dyr og vil gerne have lidt større udvalg).

Har set dem på flere udenlandske sider, men vil gerne købe den i DK, hvis det kan lade sig gøre.

Nogen der kender en internetshop, planteskole eller et helt tredje sted der sælger kasserne?

På forhånd tak :o)

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michael, 12. december 2007 kl. 21.31

Tja, udlandet er vist det billigste, prøv www.ebay.uk.co

I dk har jeg stort set kun set dem på www.rygegrej.dk.

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ole Nielsen, 13. december 2007 kl. 7.32

Kære Per L. Kj.

Jeg købte på et tidspunkt en sådan hos Thisted Frø, som du kan kontakte.

www.thisted-froe.dk/rammeside.asp

Med venlig hilsen
Ole Nielsen

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kristian Olsen/ Vejs Havecenter, 19. december 2007 kl. 7.50

Prøv www.classicum.se
de har en web-shop. man skal godt nok lige læse lidt på svensk.

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Per Kj., 10. januar 2008 kl. 11.06

Jeg endte med at lave en selv :o) Har brugt en flamingokasse, samt en halogenpære, samt en metalplade. Pris ca. 100 kr. og så bruger den 20W. Eneste minus, er temp. kan være lidt svær at styre, men det skal jeg nok få løst!

Tak for jeres svar!

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michael, 10. januar 2008 kl. 11.18

Det lyder spændende. Kan du ikke beskrive lidt mere hvordan du har gjort og måske et billede?

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Per Kj., 10. januar 2008 kl. 14.53

Meget gerne, men skal lige have den lavet helt færdig og så styr på varmen :o)
Så skal der nok komme billeder, tror det er nemmest at beskrive med dem!

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michael, 10. januar 2008 kl. 22.50

Det ser jeg frem til.

I mellemtiden vil jeg forsøge mig med noget i stil med det ham her skriver om.

www.gardenbanter.co.uk/showthread.php?t=152250

Det burde ikke koste meget mere end 150 kr. og med et varmelegeme på 25w (som jo ikke kører hele tiden) er det heller ikke alt for krævende at have kørende.

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ole Nielsen, 12. januar 2008 kl. 12.23

Desangåendes!

Jeg har som tidligere anført købt en færdiglavet spire/varmekasse for nogle nogle år siden. Den kostede nogle få hundrede kroner og fungerede udmærket, indtil kassen af flamingo blev utæt.

Ganske vist bør man bruge en plastpose, som vandet fyldes i, men det har blandt andet den svaghed, at man ikke kan iagttage vandstanden.

Efterfølgende har jeg lavet en konstruktion ved hjælp af en brugt flamingokasse, der var brugt til fisk, og som jeg fik blomster/planter i hos gartneren.

Jeg fyldte vand i kassen, som jeg forede med plastik, hvorpå der med passende afstand blev anbragt to mursten. Jeg havde forinden anskaffet en akvarievandvandvarmer til omkring 100 kroner. Den blev anbragt i vandet, og på murstenene lagde jeg en plade af vandtæt krydsfiner, der var forsynet med to håndtag til skabslåger, så jeg efter behag kunne løfte pladen op og lægge den tilbage.

Jeg kan konstatere, at pladen stadig er brugbar, siden den kom til varden for 5 år siden.

Flamingokassen var endnu engang det svage punkt, så mit råd til folk, som ønsker at lave en billig og god løsning, vil nok være, at man anskaffer et brugt akvarium som erstatning for en flamingokasse.

Med venlig hilsen
Ole Nielsen

Nyt svar til emnet »Hvor kan man købe Formeringskasse m. varme?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Hvor kan man købe Formeringskasse m. varme?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider