Forum

Plante nøddebuske om vinteren?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Holle, 9. januar 2008 kl. 15.27

Hej

Jeg har mulighed for at få laveret nogle spændende hasselnøddebuske fra Holland om nogle få uger. Er det ok at modtage dem nu og hvordan skal de opbevares hvis jeg ikke kan få dem i jorden på grund af frost?

Takker for svar

MVH Holle

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 9. januar 2008 kl. 16.15

Hej Holle
Det mest gennemprøvede og sikre er at grave planterne ned så rod og den nederste del af grenene er dækket af løs jord. Det er fint, hvis der er læ og skygge (hvis frosten forhindrer plantning i flere uger) på det sted, du vælger.

Hvis der er udsigt til frost inden planterne ankommer kan du dække et passende stykke jord med et tykt lag halm eller en vintermåtte (læg evt et par brædder over, hvis der er udsigt til blæst),
Så er du sikker på at have et sted, hvor du kan "slå planterne ind" i ikke-frossen jord.

Det er vigtigt, at der kommer god kontakt mellem rødder og jord – dvs der må ikke være frosne jordklumper i den jord, du bruger til at dække hasselplanternes rødder med.

Venlig hilsen
Lone

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Holle, 9. januar 2008 kl. 21.34

Tak Lone, jeg satser og bestiller.

MVH Holle

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hanne Søgård, 10. januar 2008 kl. 21.11

Hej

Jeg kunne da godt tænke mig at høre om de spændende sorter og hvordan de så klarer sig, udbytte osv. Måske vi kunne få en kommentar når du ved noget mere?

Venlig hilsen
Hanne

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Holle, 11. januar 2008 kl. 9.58

Jeg kan fortælle, at det er nedenstående jeg har bestilt fra Holland. Jeg ved ikke horlang tid der går før jeg kan forvente udbytte?

x Emoa 1" max. 1,5 meter high
x A variety of mr Kwanten especially for pollination: numbers 17 or 21

MVH Holle

Nyt svar til emnet »Plante nøddebuske om vinteren?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Plante nøddebuske om vinteren?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider