Forum

Plantebestemmelse- af Faktas "Narcis- juleli

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 29. januar 2008 kl. 8.51

Kære Alle

Hjælp søges til plantebestemmelse.

Jeg lærer det ALDRIG, det med ikke at købe planter i supermarkedet, især ikke hvis de er lidt vantrevne, for jeg ved, jeg kan få dem på benene- øh- til at trives. Jeg har grønne fingre.

(Bare de kan overleve at blive glemt lidt i perioder- jeg har mest sukkulenter- dræcena kan jeg ikke have, de bliver for store til vindueskarmen- og på gulvet taber de bladene af lysmangel- og en pind med tot er ikke pæn.).

Så jeg fik ondt af de små, støvede tørre planter. Desuden troede jeg, det var "Tarzetter"- som dufter så dejligt.

Nå, nu måler de ½ meter- og er lidt gule i spidserne- og ved at lægge sig. Lidt besværligt, da de fylder meget.

Desværre var det ikke "Tarzetter"- men noget med 4–8 lidt pjuskede små hvide blomster med kun ringe duft. Ikke ligefrem behagelig.

Et gæt på Faktas "Narcis- julelilje"?

Mvh
Tine- med de grønne fingre- og sorte negle.

Nyt svar til emnet »Plantebestemmelse- af Faktas "Narcis- juleli«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Plantebestemmelse- af Faktas "Narcis- juleli

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider