Forum

Til den ældre/handikappedes have

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 29. januar 2008 kl. 9.05

Kære Alle

Min mor blev ramt af apopleksi, da hun så flyttede i beskyttet bolig, så havde mit (nu nedlagte) posthus en serie med kort og frø til "Mors Dag".

Vi går ellers ikke op den slags, men min mor fik et brev med Nasturtier- Tallerkensmækker/Landløber /tropæulum/Blomsterkarse whatever.

Det var en stor succés- hjemmehjælperen skulle bare så- og min mor havde SÅ megen glæde af dem!

De er frodige og gror som ukrudt- og blomstrer til frosten kommer. En rigtig god plante! Den selvsår sig ikke.

Den kan også sås i altankasser- og findes i mere beherskede former- en er næsten sort.

Så planter til glæde for ældre/handikappede-kunne være Nasturtier. Der varer meget længere end en buket. ;-)

Mvh
Tine

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hanne Søgård, 29. januar 2008 kl. 21.34

Hej Tine

Åhjo, den kan så sig selv! Men det gør da ikke noget. Enig i at det er en dejlig plante og en god idé. Foruden at den kan spises – både blomster og blade – er den såmænd også ganske fin i en lille buket. Jo flere blomster der plukes, des flere kommer der. Målet er jo at sætte frø og blive til flere. Frøet kan syltes og bruges som kapers...

Fortsat god fornøjelse!

Vh Hanne

Nyt svar til emnet »Til den ældre/handikappedes have«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Til den ældre/handikappedes have

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider