Forum

Salix caprea kilmarnock

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Henriette, 22. februar 2008 kl. 15.37

Jeg har en hængepil som har flotte blade på, men nu er de begyndt at krølle. Den står i min vindueskarm, og mistænker lidt varmen for at krølle bladende.

Kan jeg plante den ud nu eller vil den få et kulturchock?

Eller skal den have en overgangsfase med et køligt rum?

Mvh
Henriette

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 22. februar 2008 kl. 20.05

Du kan godt grave den ned nu hvor der ikke er frost, men har du haft den inde længe, så stil den i potten udendørs op mod muren og grav den ned om en måneds tid, så skal den nok overleve.

Helle – www.helleshave.dk

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henriette, 22. februar 2008 kl. 21.20

Hej
Jeg har haft den inden i en måneds tid nu. Men det bliver lidt svært med at stille den udenfor da vi har besøg af fremmede hunde der nyder a rende med vores ting. Tror Jeg vil stille den i et uopvarmet rum i noget tid. Så den ikk får kuldechock

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 23. februar 2008 kl. 10.01

Hej Henriette
Du vil hjælpe planten til at klare udplantningen,hvis du piller alle bladene af,sætter den i uopvarmet rum en tid, inden du planter den på blivestedet.

Bladene vil alligevel gå til,og så skal planten bruge kræfter på at smide dem, inden den kan sætte nye til foråret.

Anne Marie

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rita, 25. marts 2008 kl. 12.05

Hej
Skal den klippes helt tilbage hvert forår efter gæslingerne er borte. Jeg gjorde det sidste år og der kom ikke rigtig noget live i dem de lignede nogle pinde. jeg har dem opstammet som en form for hæk ca 8 på række med 1 1/2 m imellem så der bliver jo ikke noget tilbage når jeg gør sådan. Kan jeg gøre noget andet?

Nyt svar til emnet »Salix caprea kilmarnock«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Salix caprea kilmarnock

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider