Forum

Foryngelse af laurbærkirsebær

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Martin Larsen, 9. juli 2003 kl. 9.22

Vi har en forvokset og rodet laurbærkirsebær som vi gerne vil forynge ved hård beskæring næsten til grunden. Det kan den godt tåle iflg. plantebøgerne, men det skal ske i midten af foråret. Spørgsmålet er: kan det nås endnu eller dør den af det?

Hilsen
Martin

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Ahlmann, 9. juli 2003 kl. 10.32

Planten har bedst af beskæring inden knopbrydning og blomstring, ganske rigtigt om foråret. Så jeg foreslår at gør det af 2 omgange, altså skærer grene tilbage nu og igen til foråret. Ved tilbageklipningen kan grenene klippes i uens længde, så det buskede, fritvoksende præg bevares. At miste toppen helt med ét slag er et voldsomt indgreb.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Petersen, 30. september 2003 kl. 9.59

Vedr. laurbærkirsebær.

Jeg har i Bauhaus købt 15 planter
"Prunus laurocerasus ROTUNDIFLORA" og i dn forb. har jeg følgende spørgsmål: På etiketten står der på flere sprog plantens egenskaber, f.eks. på tysk
"laubabwerfend" og engelsk "deciduous".

Så vidt jeg kan oversætte betyder det løvfældende.

Jeg har købt den fordi den skulle være stedsegrøn. Gartneren hos Bauhaus påstår at den ikke er løvfældende. Måske er den det i mindre grad i frost?'
Denne sort e vist ikke blomstrende?

med venlig hilsen
Mogens Petersen
Så vidt jeg kan se er den ikke blomstrende

Nyt svar til emnet »Foryngelse af laurbærkirsebær«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Foryngelse af laurbærkirsebær

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider