Forum

Sjap, sjap…

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Morten Bak Jensen, 10. marts 2008 kl. 21.28

Hej alle.

Jeg håber der er nogle herinde der kan give mig lidt råd eller henvise mig til rette instans.

Min familie har et sommerhus i Kulhuse. I denne tid og langt hen af sommeren (i særdeleshed, de våde) har vi store prblemer med vand på grunden. Det værste er at det får vandet i toilettet til at hæve sig og derfor ikke skylle ordentligt ud. Herudover ligger 10–15 cm vand på den ene halvdel af grunden. Jeg kan leve med den halvdel af grunden ikke er brugbar, men på de våde somre er resten af grunden MEGET blød.

Hvad kan jeg gøre?

Har tænkt på om jeg få en rendegraver til at grave en stor sø på det vådeste område, for derved at få alt vandet til at løbe derhen, så resten grunden bliver tør og at min septiktank ikke er fyldt hele tiden af grundvand.

Håber på råd

Hilsen

Morten

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle-Sofie, 11. marts 2008 kl. 15.46

Hvad med at tale med dem på teknisk forvaltning. Der sidder nogle meget dygtige ingeniører, som kan vejlede dig i hvilke metoder du kan ty til og hvad der for dig er den bedste.

Helle-Sofie

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sanne Holm Larsen, 12. marts 2008 kl. 19.34

Hej Morten.

Hvis det bare gennemgående er regnmængden som ikke kan komme fra jorden skal der formentlig drænes.Og det ved jeg absolut intet om :)
Her hvor jeg bor har vi flere steder hvor regnvandet løber til og danner store pytter. Vi har valgt at lede vandet derhen hvor vi gerne vil have det eller hvor det ihvertfald ikke gør skade,ved at grave simple ½.spadstiks dybe kanaler,og på den måde har vi skabt sumpbede og iøvrigt fået vandet væk fra bl.a.tilkørselsvej og parkeringsplads.- Men vi har altså også et naturligt fald på grunden som gør opgaven noget let at løse.

Venlig hilsen Sanne

Nyt svar til emnet »Sjap, sjap…«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Sjap, sjap…

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider