Forum

Husløg opstammet

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Charlotte, 28. marts 2008 kl. 14.36

Hej
Kan nogle fortælle hvordan man laver husløg opstammet, eller er det specielle planter man skal bruge? Hvor kan man evt. købe et sådan en?

mvh
Charlotte

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Janne, 28. marts 2008 kl. 19.36

Jeg tror egentlig bare du kan begynde at pille bladene af nedefra, som man gør med andre planter man vil opstamme.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jytte H., 29. marts 2008 kl. 11.09

Hej Charlotte,
Der er tale om to forskellige arter, husløg er Sempervivum, som kan plantes frit i haven, især i alpinbede, fordi den som regel tåler frost.

Den plante du tænker på kab være Echeveria, blandt dem er der nogle uden stamme og nogle der danner stamme, f, eks. E. pilosa. Echeveria har jeg købt under navnet ''stuehusløg'' ved juletid hvor de ses i dekorationer.

Jeg har selv haft flere arter af en plante som nok med lidt god vilje kan ligne en opstammet husløg, det var Aeonium. Den bruges som krukkeplante eller plantes ud om sommeren.

Du kan ikke få stammer på ved at pille bladene af, det må du lade naturen klare.

Med venlig hilsen
Jytte

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Charlotte, 31. marts 2008 kl. 19.13

1000 tak for hjælpen.

venlig hilsen
Charlotte

Nyt svar til emnet »Husløg opstammet«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Husløg opstammet

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider