Forum

Opsætning af rionet

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Fiora, 29. marts 2008 kl. 15.47

Jeg har købt et galvaniseret rionet.

Nu vil jeg gerne sætte det op på min mur, hvor en klatrerose skal gro op af den.

Men hvad skal jeg fastgøre rionettet med?

I byggemarkedet foreslår de kabelbøjler, men de er kun elforzinkede. Så jeg formoder, at de vil ruste på et tidspunkt. I modsætning til rionettet.

Har I nogen bedre forslag?

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 29. marts 2008 kl. 22.18

Galvanisering og elforzinkning er stort set det samme, det er bare måden zinken bliver påført jernet der er forskellig, førhen var alle kabelbøjler galvaniseret idag bruger man kun elforzinkede bøjler, og de holder lige godt mod rust, og så er de kønnere at se på.

Mvh. Svend Høst

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Skovmanden, 30. marts 2008 kl. 19.33

Har bare jernet nogle skruer i væggen og hængt dem på...snurret med lidt ståltråd. Har da foreløbrigt holdt vint i 8 år...

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Susie Kærslund, 19. august 2008 kl. 8.59

Hej Fiora
jeg sælger galvaniseret rionet.Vi bruger kun kabelbøjler til ophæng på stolperne, de ses næsten ikke, og man kan hænge hegnene op i hele længder.Det er nok lidt større bøjler end du kan få i et byggemarkede.

Måske har du sat det op nu?

Spørgsmålet er jo om du skal sætte det helt ind til væggen, når du skal have klatrerplanter opad.Med kabelbøjlerne vil hegnet jo komme til at ligge helt ind til væggen, du vil dårligt kunne komme til at binde planten fast.Hvorfor ikke bukke hegnet lidt?, så kan du bruge kabelbøjlerne i kanten
Susie

Nyt svar til emnet »Opsætning af rionet«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Opsætning af rionet

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider