Forum

Hvad er det der vokser i min have?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Christina Dinesen, 26. april 2008 kl. 21.52

Min mand og jeg købte for et års tid siden et nyt gammelt hus, og så er det jo altid spændende at se hvad der vokser i haven. Jeg er stødt på noget jeg aldrig har set før, en bambus lignende art, der skyder fra nogle rødder som ligner alm. træ rødder, de vosker helt ustyrligt. De skyder op på ny fra jorden hvert år, og de nye skud er rødlige i toppen. De har nogle meget store og meget brede blade. Stammen ligner bambus, de er ca. 5 cm i diameter og er hule, planten bliver 2–3 meter høj. Kan i hjælpe mig med at finde ud af hvad der er for noget?

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 26. april 2008 kl. 22.24

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Christina Dinesen, 26. april 2008 kl. 22.35

Jeg tror ikke det er det, stammen ligner bambus, du ved de store der vokser syd på, bare lidt mindre :)
Jeg tror det er noget der er plantet med vijle på et tidspunkt som noget afskærming

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: BN, 28. april 2008 kl. 9.51

Hvad med japan-pileurt?

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Christina Dinesen, 28. april 2008 kl. 10.12

Jeg tror desværre at den jeg omtale her, er Kæmpe Pileurt, men ikke nok med det, andre steder i haven har jeg japansk pileurt, snerle og skalderkål. Tror ikke de mennesker vi købte huset af var havemennesker, så nu ved jeg da hvad der skal holde mig beskæftiget i haven de næste år :(

Nyt svar til emnet »Hvad er det der vokser i min have?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Hvad er det der vokser i min have?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider