Forum

Tomatplanter slår »hale« på sig selv…

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: J. H., 28. april 2008 kl. 9.04

Det er lidt sjovt og os en gåde hvorfor nogle og ikke alle af de forsåde tomatplanter slår hale på sig selv.

Alle planterne er sået samtidig, har de samme vækstbetingelser og er af samme sort. De er ikke ranglede, så det er ikke det der er årsagen... men...

... uden at kunne vise et billede, kan det beskrives som:

Toppen "slynger" sig nedaf, laver et højresving i bue og igen et venstresving i bue". De nærmest laver et 8 tal på sig selv.

Nogle bud på, hvad der lige sker for dem? :-D

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 29. april 2008 kl. 10.22

Et forslag : hvis planterne har manglet vand i længere tid vil de hænge med hovedet, når de så får vand igen er hovederne måske for tunge til at de kan rette sig op igen, men vil så vokse opad igen i en bue.

Kan det tænkes.

Et andet forslag : har du drukket sprut og åndet på planterne – ho-ho

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 29. april 2008 kl. 13.49

Er du sikker på at det er en tomatplanter?.Det er en typisk opførsel for en slyngplante som for eks. humle.

Mvh. Svend Høst

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: J. H., 29. april 2008 kl. 16.46

Kære Mogens.

Alletiders humor :-D... jeg skal spørge min svoger, det nemlig hans tomater der har slinger i valsen...

Kære Svend.

Godt spørgsmål :-)... jeg vil lade det gå videre. Humle bruges da vist også til øl... :-D

VH
Jeanet

Nyt svar til emnet »Tomatplanter slår »hale« på sig selv…«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Tomatplanter slår »hale« på sig selv…

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider