Forum

Hjertetræ/busk

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Rikke, 30. april 2008 kl. 14.43

Hej alle haveelskere. Jeg har et spørgsmål ang mit hjertetræ. Jeg er for nylig flyttet ind i et hus hvor der står et ganske yndigt hjertetræ. eller nærmere en busk. Spørgsmålet lyder så om der vil komme blomster på busken. Jeg har hørt at bær sjældent kommer, men hvad med blomster?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 30. april 2008 kl. 15.58

Tjae-de er særbo d.v.s. at der er han og huntræer.

Jeg har mit (hun-eller hantræ) på 25 år som er 5 m højt men har aldrig sat frugter.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 30. april 2008 kl. 21.29

Hjertetræet er enten han eller hun. Man ser forskel på de uanselige blomster,som er afblomstret nu,ved at studere dem tæt på. Han er små duske i bladhjørnerne,hunblomsterne er trådlignende støvfang,ligeledes samlet i bladhjørnerne.

Frugterne er hårde bælge, ca.1 cm lange, samlet i kvaste. Modner i løbet af vinteren. Fuglene elsker dem.

Anne Marie

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Louise Truelsen, 21. august 2008 kl. 14.01

Jeg vil gerne plante et hjertetræ i min nyanlagte have, men ser og læser om mange forskellige slags. Ville helst have et med kun én stamme og en krone, og glatte blade. Er der nogen der har erfaring med en speciel type der?

Louise

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 21. august 2008 kl. 19.46

Louise...jeg kan anbefale dig : Cercidiphyllum japonicum (hjertetræ) som har flotte forårs og høst farver, men kræver meget vand. Den var godtnok flerstammet, men jeg bibeholdt den mest lodrette stamme og fjernede de andre, så den er opstammet. Hvert år bliver den studset lidt så den har en rund krone. Husk at fjerne de små skud på stammen.

Nyt svar til emnet »Hjertetræ/busk«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Hjertetræ/busk

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider