Forum

Kan jeg redde mit blommetræ

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Kristina Andersen, 2. maj 2008 kl. 11.19

I min have står et stort sveske-blommetræ. De tidligere ejere af huset har ladet det gro til i vedbend, så kun toppen er fri. Kan sådan et træ reddes? Vil de stammer, hvor der i dag ingen skud er, fordi de har været ''druknet'' i vedbend, sætte nye skud/grene, hvis vi fjerner al vedbend?

Vi har allerede skåret vedbendens stammer over, og de mange blade i toppen er ved at falde af. Vi regner med at fjerne alle vedbendens grene inden længe.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 2. maj 2008 kl. 21.17

Hej Kristina
Fornuftigt, for frugttræer kan ikke lide skygge. Du har ingen alternativer, så se, hvad der skyder og når træet er i gang igen, skærer du det døde bort og kan starte formningen af træet på ny.

Det vil i hvert fald være dumt at fjerne træet, bare fordi andre har mishandlet det.

Der er jo liv fra roden og opad, så nu er det kun spørgsmål om hvor meget lys der kommer, og så skal du nok få gang i træet igen.

www.de-gamle-sorter.dk

Nyt svar til emnet »Kan jeg redde mit blommetræ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Kan jeg redde mit blommetræ

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider