Forum

Carport af hækplanter

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Carsten Borch, 8. juni 2008 kl. 12.43

Ved nogen om det kan lade sig gøre at lave en carport af kirsebærlaurbær eller en anden stredsegrøn hækplante?

Jeg ville så slå nogle stænger i jorden og lave et skelet, og så lade hækplanterne sno sig espalier-agtigt op og derefter ud over carporten som et tag.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 8. juni 2008 kl. 22.09

Jeg har set det et eller andet sted, hvor bilen var overbroderet med saft fra planterne og fugleklatter. Så der skal nok tagplader på, hvis du har din bil kær.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Carsten Borch, 8. juni 2008 kl. 22.20

Haha, tak for tippet. Havde håbet at lige netop kirsebærlaurbær ikke drypper med klistret saft samt at bladene er så store og planterne skyder så voldsomt per år at man kunne sno og vride dem, så de udgjorde et næsten tæt tag.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 8. juni 2008 kl. 23.03

Jeg kan ikke huske hvilke planter det var, hen over den carport. Men nogle kirsebærlauerbær kan nok bruges da de bliver meget tætte og så høje at du kan parkere en to dækker bus om nogle år.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 9. juni 2008 kl. 22.30

Carsten... gad vidst hvordan din kommune vil vurdere din tilbygning. Som en carport, en pergola uden gavl eller et lysthus. Carport = byggetilladelse.

Nyt svar til emnet »Carport af hækplanter«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Carport af hækplanter

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider