Skrevet af: Jesper, 19. juni 2008 kl. 22.34
Har en rødbladet ahorn, hvor jeg har plantet 2 blommetræer et par meter på hver side af den.
Hvor høj stamme kan man få på sådan en ahorn, planen er at jeg vil have de 2 blommetræer til at have deres kroner lidt lavere end den, så den har sin krone over.
Kan det lade sig gøre?
Og hvordan he... slipper man af med snerler? har en tjørnehæk som er ved at blive totalt og aldeles ødelagt af dem, nu har de også angrebet en anden busk?
Skrevet af: Lone Brems, 20. juni 2008 kl. 15.46
Hej Jesper
Jeg har ikke erfaring med rødbladet ahorn eller blommetræer men snerler kender jeg:
Handsker på og ned på knæ snerler skal rykkes over ved jordoverfladen! Og man skal blive ved i mindst to sæsoner hver eneste gang der viser sig nye grønne snerleskud.
Til gengæld kan du lade resten af planten være snoet ind i hækken det er da bare svært at få fjernet dem fra en tjørnehæk!
Måske kan du slippe afsted med at anbringe ukrudtsdug over snerlens mange vækstpunkter?
Men i eller ved en hæk er det rigtig svært at opnå at få dækket alle steder...
Du kan overveje, om det er hensigtsmæssigt at gøre forsøger men det er nødvendigt at få has på de skud, som snerlen sætter i ved ukrudtdugens kant og i eventuelle små sprækker ellers står du med samme problemstilling om to tre år.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.