Forum

Nye skud fra bambusstubbe

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 3. juli 2008 kl. 21.00

Min store bambus er nu fældet efter blomstring over 3 år. Og jeg har bestilt en tømrer til at bygge terrasse og lille skur ovenpå stubbene.

Men der er nu en del nye skud fra de gamle rødder. Dem kapper jeg af før tømreren starter. Kan jeg mon tro på, at der ikke kommer nogen skud, der vil skade gulvet, som bliver hævet over stubbene?

Jeg vil få tømreren til at lukke af forneden med noget, der svarer til eternitplader. Så er det vel ikke uforsvarligt at bygge nu?

(Jeg går ud fra, at de skud, der kommer nu, også vil dø på et tidspunkt, ikke?)

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Holger Pedersen, 4. juli 2008 kl. 1.10

Til Clare Andersen.

JA, du kan være helt sikker på, at din bambusplante ikke fortsætter med at skyde nye skud. Bambusplanter er (som alle planter) fra frø programmeret til at blomstre på et vist tidspunkt. Og de fleste bambus vi har i DK, er oprindelig fra nogle få planter der blev inført her til landet, hvorfra man så har taget sideskud på sideskud osv. Derfor har de alle det samme blomstringstidspunkt.! Uden undtagelse. Din bambusplante gør som alle de andre, de blomstrer sig ihjel. Man kan måske godt sige, at det er de sidste krampetrækninger fra planten.

Venlig hilsen
Holger

Nyt svar til emnet »Nye skud fra bambusstubbe«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Nye skud fra bambusstubbe

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider