Forum

Alvorlig Trussel

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ole Nielsen, 29. juli 2008 kl. 14.08

Hedebølgen er en alvorlig mod trivselen i mange parcelhushaver.

Hvor jeg har min have – i Limfjordsbyen Løgstør – er det tæt på, at dagsordenen sættes af bladlus og deres trofaste ledsagere Svirrefluerne.

Hidtil har jeg slået mig til tåls med, at der ikke er noget så galt, at det ikke er godt for noget, men i aftes måtte jeg notere, at dræbersneglene åbenbart i modsætning til udsagn fra eksperter har vænnet sig til tørken.

Jeg havde bestemt ikke forventet at skulle indsamle en snes stykker af slagsen på kort tid.

Jeg har aldrig oplevet, at adskillige planter visner i den grad som i øjeblikket.

Min bøn til den berømte Mariehøne er nok, at den skal flyve op til Vorherre og bede om dejligt vejr, men her og nu er dejligt vejr ensbetydende med regn i rigelige mængder.

Med venlig hilsen
Ole Nielsen

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hanne I Glostrup, 29. juli 2008 kl. 23.40

Hej Ole Nielsen og alle.

Jeg har også gået og undret mig de sidste dage over at se planter som direkte visner. Altså gode robuste ting som har stået på den samme plads i flere år. Selv store træer og buske er begyndt at hænge med bladene!

Er det virkelig så tørt i forhold til hvad det plejer?

Jeg holder ikke 'regn'skab... hihi, undskyld... med hvor meget vand vi normalt får. Måske har nogen mere erfaring.

Er 180mm i underskud meget, eller normalt for en varm og tør sommer.

Og jeg er enig i at dejligt vejr lige nu er gode silende byger...gerne et par timer hver nat :-)

Varme hilsner
Hanne i Glostrup

Nyt svar til emnet »Alvorlig Trussel«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Alvorlig Trussel

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider