Forum

Skud efter død bambus

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 11. august 2008 kl. 17.28

Det sidste af min døde bambus blev klippet ned i foråret. Og jeg har bestilt en tømrer til at bygge et lille skur ovenover stubbene om ca. 1 måned.

Men efter regn er der skudt meterhøje stængler op fra stubbene. – Når jeg klipper dem ned før tømreren starter, og han tætner ned til jorden, kan jeg så tro på, at der ikke vil skyde nogen op og genere gulvet i det nybyggede skur?

Eller skal jeg aflyse byggeriet til de engang dør af sig selv? For det gør de vel? Stænglerne er jo fra de gamle rødder og ikke fra frøspirer, som jeg også har, men de er små nok til at fjerne nu, der er vådt.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: B, 11. august 2008 kl. 17.54

Min bambus døde ikke efter blomstringen men er kommet lystigt tilbage

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 11. august 2008 kl. 20.05

Hvis jeg var i dit sted ville jeg vente til næste år med at bygge, det ville jo være ærgerligt hvis hytten lætter pga. de bambusplanter. Jeg har haft fliser oven på en "død" bambus, det så ikke smart ud året efter.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Christian Kipp, 12. august 2008 kl. 9.55

Hej

Hvorfor ikke blot grave bambusen op inden der bygges skur?

Det er altså ikke så besværligt som mange gerne vil gøre det.

Jeg har gravet 2 store bambusrødder op i år, de blev det i mindre stykker med en stor flækøkse og kan så vippes op af jorden med en spade. Men der har været flere andre udemærkede løsningsforslag her på siden. Generelt gælder det blot om at få roden delt, den går jo ikke ret dybt.

God arbejdslyst

vh
Christian

Nyt svar til emnet »Skud efter død bambus«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Skud efter død bambus

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider