Forum

Birketræ -beskæring

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Hanne, 2. september 2008 kl. 13.12

Er der nogen, der har erfaring med beskæring af birketræ?

–jeg har et ret stort birketræ i haven (omkring 30–40 år gammelt). Det er meget tyndt i toppen og jeg har set andre birke træer, der står flot med 3–4 grene ud i toppen, således træet ser mere kraftig og busket ud. Sådan kunne jeg også tænke mig mit træ kunne komme til at se ud, -er det muligt ved en top-beskæring?

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 2. september 2008 kl. 17.07

Hej Hanne
Du er vist i gang med noget af en specialopgave. Du kan ikke regne med at træet vil skyde kraftigt, selvom du forsøger en topbeskæring. Måske har træet nået "pensionsalderen", for normalt vil en birk i god vækstkraft være med stor top med masser af grene og blade. Når din ikke er det, er det måske på tide at tænke på om den skal udskiftes – og så er det vigtigt at finde ud af hvilken type du skal have næste gang, hvis det overhovedet skal være en birk.

Hvis du prøver beskæringen, husk så ikke at falde ned og pas på ingen får nedfaldne grene og værktøj i nakken.

Nyt svar til emnet »Birketræ -beskæring«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Birketræ -beskæring

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider