Forum

Beskæring af stort figentræ?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Drude Riis-Hansen, 4. september 2008 kl. 10.44

Mit figentræ er en alt for stor succes, der fylder hele min terasse så man dårlig kan sidde derude. Skal jeg fjerne enkelte store grene, eller er det bedre at skære det yderste af mange mindre grene? Høsten i august har været yderst tilfredsstillende og inden frosten kommer høster jeg resten af de umodne figner og sylter dem, så det er ikke udbyttet der bekymrer mig.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 4. september 2008 kl. 18.55

Oppe i hø. hjørne her på siden, i søgefeldtet skriver du: Beskæring af figen. – så får du nogle gode fremgangsmåder.

Jeg vil gerne vide hvordan du sylter de små figner og om resultatet, da det ikke lykkedes for mig, de blev stenhårde.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Drude Riis-Hansen, 5. september 2008 kl. 18.28

Kære Mogens, her er opskriften fra en meksikansk kogebog, på engelsk: "1, 5 kg hard green figs, 3 l. vand, 1, 5 kg. sugar, 30 cloves.

cut a cross in the head of each fig. Place in saucepan, add water, cover and simmer for 1, 5 hours. Uncover and simmer until half the water has evaporated, skim off foam. Add sugar and cloves and simmer for 30 minutes. Serve with cold cream..." Jeg kommer også lidt atamon i. Og tak for rådet om træet. Drude, 2300

Nyt svar til emnet »Beskæring af stort figentræ?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Beskæring af stort figentræ?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider