Skrevet af: G. Hansen, 9. september 2008 kl. 18.53
Hej
jeg har en have der støder op til en fælles sti
her står grundvandet ofte i en højde af kun 40 cm fra jordniveau
formoder at dette gør at min ligusta hæk ikke mere vil gro / rådner væk har nu klippet den ned i højde af ca 15 cm for at se om den vil starte forfra (klipning gjort august 2008)
hvorledes løser jeg dette nemmest
håber at mit.?.er forstået i denne korte version
Skrevet af: B, 9. september 2008 kl. 19.07
Du kan evt lægge drænrør ned, eller finde en plante der kan tåle at stå fugtigt
Skrevet af: Boi Jensen, 9. september 2008 kl. 19.55
Hej Gunnar
Du skal hurtigst muligt få lagt drænrør ned – gerne hvis du kan få lov på den anden side af stien – og dybere end 50 cm – gerne en meter.
Hvis du lægger drænet for tæt på din hæk, risikerer du bare at drænet bliver fuldt af rødder og ikke virker.
Det at finde vandelskende planter til hæk, er så vanskeligt at det bør du vente med at bruge tid på.
Skrevet af: G. Hansen, 9. september 2008 kl. 20.04
Hej Boi
glemte at skrive at min grund hælder ud mod stien, så dermed er stiniveauet det laveste i forhold til min grund så derved hjælper det vel ikke meget at dræne inde på min grund
vedr. at dræne på stien, det er en offentlig sti med diverse tv./ tlf samt ledninger til gadelys
det er vores grundjerforening som mulig står for at bekoste, har forespurgt på vores kommune men ud af deres svar fornemmede jeg ikke at de ville bekoste noget her
Jorden er meget leret har prøvet at bore med et pælebor for at se vanddybde fandt ler som direkte lugtede af råddenskab hel grønlig
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.