Skrevet af: Ole Nielsen, 16. september 2008 kl. 16.23
Jeg har i haven tre Forsythia buske. De to vokser på sydsiden af huset, mens den tredje har fået en placering mod nord.
Og det er netop den sidstnævnte, som har sat enkelte blomster.
Jeg har ikke tidligere oplevet en sådan situation, men vi skal nok vænne os til, at der sker usædvanlige ting i disse år.
Jeg har fotograferet en af blomsterne, og fotografiet kan ses ved at klikke på nedenstående link:
www.flickr.com/photos/olenon/2862071865/
Med venlig hilsen
Ole Nielsen
Skrevet af: Svend Høst, 16. september 2008 kl. 21.30
Det er vist meget normalt,det gjorde nogle af mine i juli- august.
Mvh. Svend Høst
Skrevet af: Søren S Duun, 16. september 2008 kl. 22.11
Hej Ole
Det samme kan ske med æbletræer. Vi har i øjeblikket nogle Rododendron som blomster på deres nordside. Jeg tror at det har noget med en dvale-periode, efterfuldt af en varmeperiode. En slags stress-tilstand hos planterne.
Skrevet af: Lars Lyngsø, 17. september 2008 kl. 10.05
Ja, det er meget normalt. mine clematis montana blomstrer igen lige nu (hovedblomstring i april -maj) og min rhododendron (cunninghams white) kan også finde på at blomstre igen i efteråret efter en sommer med tørke efterfulgt af meget væde.
Skrevet af: Ole Nielsen, 18. september 2008 kl. 7.54
Jeg takker for reaktionerne, men vil blot understrege, at jeg aldrig har oplevet blomstring nummer 2, selv om mine buske har mange år på bagen.
Med venlig hilsen
Ole Nielsen
Skrevet af: Søren S Duun, 18. september 2008 kl. 14.18
Hej Ole
Det kan også skyldes et fænomen, der kaldes "mikroklima" at du måske bor et sted, hvor der er en smule koldere, end andre steder i landet. Men det er ikke et sjældent fænomen. Men noget vi kommer til at se mere og mere til i fremtiden.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.