Forum

Hvor køber man grøngødningsfrø…?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jenny, 29. juli 2003 kl. 10.57

Hejsa,

jeg kunne vældig godt tænke mig at eksperimentere med Karna Majs grøngødningsblanding – den med: fodervikke, havre, boghvede og honningurt og evt. vintervikke, vinterhvede,lupiner, blodkløver mm. – men hvor får man fat i ingredienserne? Jeg bor i Nordsjælland og der må selvfølgelig en Korn & Foderstof i nærheden, men skal man så ikke købe nogen helt vilde mængder?

Hvad gør i?

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Merete Vinje, 29. juli 2003 kl. 19.48

Dæhnfeldt har en blanding, som de kalder Specialblanding, og den rummer boghvede, fodervikke, havre og honningurt. Den koster ca. 20 kr. for 55 g., som angives at række til ca. 15 kvadratmeter. Jeg har købt den på den lokale planteskole (Aldershvile). De havde også ublandede poser med frø af flere af de andre planter, som du nævner. Så du behøver altså ikke at købe hele sække ad gangen, selv om det sikkert forholdsvis er billigere!

Venlig hilsen

Merete

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Larsen, 30. juli 2003 kl. 0.52

Jeg har sået en grøntgødningsblanding fra Weibulls, og de gror fint og flot derude. Men jeg kunne til gengæld godt tænke mig en større portion, for det er alt for dyrt på den måde. Og det med kvadratmetrene skal man tage med et gran salt! Med mindre man har en såmaskine rækker det nok kun til det halve – eller store dele af jorden forbliver bar :-)

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Ahlmann, 30. juli 2003 kl. 8.24

Nyt svar til emnet »Hvor køber man grøngødningsfrø…?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Hvor køber man grøngødningsfrø…?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider