Forum

Kan gæs drikke sig ihjel?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Penille Prehn-Mehlsen, 29. juli 2003 kl. 17.02

Hvilket sælgerne af mine nyanskaffede gæs påstod.

Han påstod også noget selvimodsigende at Toulosegæs skal have vandhul/sø for at kunne formere sig, passer det?

Iøvrigt TUSIND TAK for den glimmerende gåse-artikel.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitte Tjørnehøj, 7. august 2003 kl. 13.02

Søren ryge sagde engang i en tv-udsendelse af gæs skal have en pyt vand for at parre sig... De parrer sig "flydende"?

Så det passer nok...

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Penille Prehn-Mehlsen, 7. august 2003 kl. 21.57

KÆRE Gitte.

Søren Ryge er en dejlig mand og hans entusiasme er smittende og jeg ser alle de udsendelser jeg kan komme i nærheden af (og læser /ser alle bøger) MEN S.R. er altså ved at være en gammel mand, der sker ikke så meget nyt mere og jeg tør NÆSTEN vædde på at han ikke kender meget til Toulouse gæs.

I litteraturen er det heller ikke nemt at finde noget feks. den udgåede serie (feks. FJERKRÆ.)...TIL HUSBEHOV står der ikke meget og slet intet om Toulouse.

Der er en glimmerende artikkel her på sitet! Og derudover har der været skrevet lidt hist og pist i PØ.

Desuden har økologisk landsforening også artikler om dyrehold, dog oftes med fokus på mere kommecielt brug end det er min hensigt.

Bare for at nævne nogle af de steder jeg søger oplysninger.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 7. august 2003 kl. 23.30

Ja, gæs skal have et vandhul for at parre sig. Jeg har selv haft 2 gæs, og da de blev slagtet, var hunnen overraskende nok med æg. Og så fik jeg forklaringen.

Jeg havde undret mig over, hvorfor de var oppe bag bakken og ude af syne hver morgen, når jeg kaldte dem hjem til deres opblødte franskbrød. Det viste sig, at der var et vandhul deroppe. Det var iøvrigt en flot oplevelse at se dem komme flyvende hjem til huset på min kalden.

Nyt svar til emnet »Kan gæs drikke sig ihjel?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Kan gæs drikke sig ihjel?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider