Forum

Stink svampe

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Penille Prehn-Mehlsen, 29. juli 2003 kl. 17.16

På ca. 1000m2 langs min indkørsel er der tæt "skov", på ydersiden grøn, inde bagved er der så mørkt at intet gror (i de få lysninger er der liljekonval, anemoner – fint om foråret) Nå, men jeg føler mig frygteligt generet af de stinksvampe der er fremme nu, det lugter som har jeg døde dyr liggende.

Er der trøst / noget at gøre udover at grave æggene op inden "præstepikken" kommer?

Den eneste fordel jeg kan se ved svampene er at jeg ved hvor jeg kan finde mine høns fortiden selv om jeg har andre for dem mere interesante skovområder.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Susanne Lorentzen, 2. september 2003 kl. 9.55

Jeg vil gerne have oplyst, om man kan forebygge at stinksvampene overhovedet kommer?

Det er et stort problem med lugten.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rita, 11. september 2005 kl. 12.00

Jeg har fået oplyst at den kan spises og at den skulle smage af nødder. se www søhøjlandets svampe.dk

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 11. september 2005 kl. 19.59

Sjovt emne med spændende ord, men du kan faktisk kun fjerne (spise) de svampe der er i udbrud og vente på at myceliet dør ud i løbet af et par år.

Nyt svar til emnet »Stink svampe«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Stink svampe

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider