Skrevet af: Dennis Thomsen, 5. januar 2009 kl. 9.47
Hej på havenyt.dk
Efter at have søsat et lille projekt, nemlig et forum omkring bambus- både til den danske have, men også af tropiske arter, så søger vi nu bambus-interesserede til at danne et lille netværk med bambus som emne!
www.bambusforum.dk
Med på forummet findes et par af de kloge bambusfolk – blandt andet Fred Vaupel fra Tyskland og som administrerer www.bambus-lexikon.de samt Benny Møller Jensen med både kaktus og bambus; www.bennyskaktus.dk/
Vi håber på en lille samlet gruppe der kan og vil dele lidt bambus erfaringer mv.
Skrevet af: Søren S Duun, 6. januar 2009 kl. 12.51
Det er en flot hjemmeside i har fået lavet jer og jeg håber at der med tiden kommer en bog omkring emnet, da jeg ikke vidste at der fandtes så mange forskellige sorter til danske haver
Held og lykke med den.
PS jeg ville gerne have været med, men p.g.a pladsmangel i haven må jeg begrænse mig (atter engang)
Skrevet af: Dennis Thomsen, 6. januar 2009 kl. 14.04
Hej Søren!
Der findes nogle rigtig gode bøger på markedet faktisk!
Dog kender jeg ikke til nogle gode danske bøger om disse kinesiske bambus, osv!
Plads i haven syntes jeg også selv at have masser af – altså i foråret 2008 ;) Men nu begynder jeg faktisk at tvivle på hvor pokker jeg skal placere alle disse fantastiske bambus, når jeg er kommet til sensommeren af 2009! Det kan give lidt problemer, og rødderne skal nok hegnes godt ind for ikke at invadere hele græsplænen ;)
Men, du kommer bare til www.bambusforum.dk såfremt bambus alligevel fanger din interesse!
Skrevet af: Hanne, 6. januar 2009 kl. 22.46
Spændende.
Hvis jeg lige kunne få et lille spørgsmål skudt ind her, skulle det være:
Forslag til en flot (flotte stængler, frodig) bambus på cirka 1.5 meter (godt og vel), der kunne stå i mit drivhus. Uden at brede sig helt vildt.
Skrevet af: Dennis Thomsen, 6. januar 2009 kl. 23.15
Hej Hanne!
Jeg bliver jo lige nødt til at indskyde: www.bambusforum.dk til bambusspørgsmål ;)
Se dette link:
bambusforum.dk/forum/index.php?topic=26.0
er det sådan noget lækkert noget, du tænker på? Og er drivhuset frostfrit, eller får det også minus-grader i vinteren?
Skrevet af: Hanne, 7. januar 2009 kl. 6.40
Tak for svar. Jeg kigger forbi forum.
Nej den du viser er ikke lækker (for mig). Det skal gerne være lidt kraftige stængler men det viste er dog i overkanten.
Drivhuset er et koldhus, bruges primært til blomster. Jeg har et frostfrit også, måske overvejer jeg at dyrke i beholder og sætte det frostfrit om vinteren. Men vanding er jo sværere i beholder. De skal jo have en del.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.