Forum

Hæk under stort træ…!

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jacob, 12. februar 2009 kl. 19.40

Hejsa!

Jeg har i 2006 plantet liguster hæk rundt om hele grunden, og den vokser pænt, undtagen ca 10–15 meter, der går forbi et stort piletræ... Der er den kun halvt så stor, ok ikke rigtig tæt...!

Hva kan jeg gøre for at hjælpe hækken lige der... er der vand eller gødning den skal ha...! og hvor meget vand... hvilken gødning...!

Håber i kan hjælpe mig.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 12. februar 2009 kl. 20.26

Et piletræ er meget grådigt, det suger en masse vand og næring og det
går så ud over hækken. En anden mulighed kan være traktose, der har måske kørt tunge maskiner netop der hvor de svage hækplanter gror.

Rødderne fra et stort piletræ løber lige så langt ud, som kronen er bred.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jacob, 12. februar 2009 kl. 21.32

Jeg fik grunden gruppet, inden jeg plantede hæk og sået græs, så der er nok pga. træet suger vandet så...!

Er det nok bare at vande... og når jeg står der med vandslangen, hvor længe skal jeg vande...!

Har aldrig rigtigt forstået hvor meget man skal vande, når man vander :-)

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 12. februar 2009 kl. 22.51

Nu skal du jo ikke vande til vandværket er tømt. Til foråret kan du grave en kanal langs med hækken, bare ½ spadestik ned, så bliver vandet ved hækken
Om sommeren skal du kun vande morgen eller aften ellers fordamper det halve af vandet i sommervarmen. På denne tid af året skal du selvfølgelig ikke vande, det er spild af rent drikkevand, og så kan jeg anbefale dig at opsamle regnvand i en tønde til havevanding, det sparer mange kroner.

Giv også hækken lidt gødning til foråret.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jacob, 13. februar 2009 kl. 14.49

Tak for dine svar Mogens,

Jeg håber det kan hjælpe hækken til at følge lidt mere med resten...

Jacob M

Nyt svar til emnet »Hæk under stort træ…!«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Hæk under stort træ…!

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider