Forum

Grene knækker af blomst?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ida, 16. februar 2009 kl. 15.42

Jeg har problemer med en af mine lidt større blomster som får brune pletter på grenene og derefter knækker af/ falder af.

Det startede efter at jeg havde flyttet den til et lidt mørkere sted i samme rum, der tabte den næsten alle bladene og et par få grene knækkede af. Nu har den været tilbage i vindueskarmen i flere måneder og har fået nye (små) blade, men dens grene bliver ved med at falde af der hvor den får pletter.

Er der nogen som kender til dette problem?

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 19. februar 2009 kl. 8.20

Hej Ida

Det er rigtig svært at komme med et fornuftigt indlæg, der kan give dig viden om, hvad der sker med din plante.

For hvad er det mon for en? Er den træagtig, er det en sukkulent eller?

Så mit forslag til dig er:

Brug bibliotekets håndbøger om stueplanter. Mange af dem har gode billeder af forskellige planter, så du kan nok finde frem til, hvad det er for en plante, du har – og måske også hvorfor den ikke trives så godt.

Med venlig hilsen fra
Lone

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ida, 19. februar 2009 kl. 8.27

Tak skal du have. Jeg havde ikke overvejet biblioteket, nettet er nemligt ikke fyldt med den slags informationer synes jeg... Men jeg skal alligevel på bibio snart, så tak for rådet. :)

Nyt svar til emnet »Grene knækker af blomst?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Grene knækker af blomst?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider