Forum

Maria Thuns Havebog

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Bibs, 4. august 2003 kl. 0.13

Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er andre der dyrker efter Maria Thuns principper?

Hilsen Bibs

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Malene, 5. august 2003 kl. 12.51

Kære Bibs
Jeg er blevet ganske imponeret over Maria Thuns Havebog. Det er nemlig den eneste havebog, som jeg har læst, der begrunder sine anbefalinger i resultater fra forsøg. Jeg synes, at der er en tendens til, at alle andre havebøger skriver af efter hinanden. Jeg kan derfor ikke vurdere, om de forskellige råd har hold i virkeligheden eller ej.

Jeg har i to år brugt Maria Thuns så-kalender. Det har givet gode resultater. I år bruger jeg den dog ikke, og resultaterne er dårligere. Det kan naturligvis skyldes mange andre forhold. Det kræver lidt ekstra tid at følge kalenderen: Jeg må gøre opgaverne på de rette dage og ikke når jeg har tid. Det var lidt vanskeligt. Jeg har aldrig brugt nogen af de biodynamiske præparater.

Jeg synes, hun har mange gode ideer, som jeg bruger.

Jeg er spændt på at høre andres erfaringer.

Venlig hilsen Malene

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bibs, 7. august 2003 kl. 23.25

Hej Malene
og tak for svaret...

Det er første år jeg har køkkenhave (en biodynamisk vi har overtaget) og jeg har fulgt slavisk såning og pasning. Og næsten alt har lykkedes. Store gulerødder og majs, masser af bønner osv. Det eneste er at der har været rigtig mange snegle, som spiste mine salat og spidskål. Jeg syns det er overkommeligt med kalenderen. Ved at nu er der tid til at passe rodfrugterne osv. Men orker nu ikke lige at lave de præparater og brænde skadedyr.

Men glad er jeg for bog og såkalender
Hilsen Bibs

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Keld Damkjær, 11. februar 2017 kl. 8.03

Hej i bibs og malene

Jeg er meget tændt på at følge Maria Thuns principper, simpelthen af mange grunde. Jeg vil gerne høre om i stadig dyrker efter hendes principper og evt høre om jeres vekseldrift/sædskifte plan?

Mvh

Keld

Nyt svar til emnet »Maria Thuns Havebog«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Maria Thuns Havebog

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider