Skrevet af: Trine Langkilde, 22. marts 2009 kl. 15.51
Jeg bor i byen, og har ikke stort kendskab til roser. Men jeg har lige mistet min lille datter og ønsker mig at sætte en rose ved hendes gravsted. Hun ligger ved en sydvendt mur. Jeg kunne godt tænke mig en sart-/gul rose. Som også er stærk og dufter godt. Jeg har pløjet adskillige bøger igennem, men har svært ved at gennemskue forklaringerne. Jeg tænker på gamle engelske roser eller klatreroser, som naturligvis ikke må blive alt for overvældende kraftige. Jeg har set på f.eks
Jayne Austin,Graham Thomas, Ghislaine de Feligonde og flere i den stil... men er der nogen som kan anbefale mig en god, robust og duftende rose?
Med venlig hilsen
Trine Langkilde
Skrevet af: Anne-Mette G., 23. marts 2009 kl. 12.22
Hvor er det synd for dig.
Du kan prøve at kigge på www. rosenposten.dk og måske ringe til dem for at få råd. De plejer at være rigtig søde og hjælpsomme. De sender alle roser.
Du kan også se billeder og læse om gule roser på deres hjemmeside.
Venlig hilsen Anne-Mette
Skrevet af: Carina Juul, 23. marts 2009 kl. 17.15
Hej Trine
Det er klart at du må have noget smukt til din datter, de roser, du selv nævner er gode, især Ghislaine de Feligonde – den har jeg stor glæde af, den har det hele og så er den robust. Selve blomsten er ikke så stor, men der mange, og de er yndige.
Med venlig hilsen
Carina Juul
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.