Forum

Kokuspalme – indendørs, mælkebøtter, mandeltræ

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Winni Simonsen, 28. maj 2009 kl. 22.42

Hej,
som I kan se, så er det en blandet landhandel her.

1.

Jeg har købt en cocos nucifera, hvordan skal den behandles, står noget med må ikke tørre ud, hvordan defineres det. Jeg har haft den et stykke tid – glemt at vande den.

2.

Vi kom til at diskuttere på arbejdet i dag omkring den bedste måde at fjerne mælkebøtter i en græsplæne. Gode ideer søges – og hvad er den bedste når der er MANGE...

3.

Jeg fik et mandeltræ – prunus... – som visner i bladene på nogle af grenene. Den blomstrede pragtfulde med rigtig store blomster her i foråret. Hvad er det galt.

Håber på positive svar.

En glad haveelsker – Winni Simonsen

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jesper L., 29. maj 2009 kl. 11.47

1: jorden skal altid være fugtig, evt bland leca i jorden, det dræner godt og holder samtidig på fugten...ellers vermiculite, perlite eller lava grus i jorden

2: 3–4 geder – ej spøg til side...uden kemi kan man få en speciel tang som griber fat om rodnet og det hele og så hiver man hele ukrudtet op...

3: det lyder som om den trænger en smule gødning

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 29. maj 2009 kl. 13.11

Hvis jorden "slipper" kanterne af krukken er planten således tørret ud.

Mvh Eivin (^_^)

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Winni Simonsen, 29. maj 2009 kl. 16.51

Tak for jeres svar. Giver gede-ideen videre til min kollega :-)

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 29. maj 2009 kl. 21.30

Hej Winnie.

Hvis dit mandeltræ er et Rosen mandeltræ, Prunus triloba, med lyserøde blomster, bliver de ofte angrebet af Monila svampen. Der er kun at klippe de visne grene af og fjerne nedfaldne blade. Det vil blomstre smukt igen til næste år.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Winni Simonsen, 29. maj 2009 kl. 23.07

Tak Mogens, det er lige præcis den. Jeg vil skynde mig og klippe de sidste visne grene af og glæde mig til næste år.

kh
Winni

Nyt svar til emnet »Kokuspalme – indendørs, mælkebøtter, mandeltræ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Kokuspalme – indendørs, mælkebøtter, mandeltræ

Søg:

StΓΈt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider