Forum

Hvad fejler mit kirsebær/moraltræ

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: S. Leth, 1. juni 2009 kl. 22.18

I sidste uge stiftede jeg bekendtskab med blommehvepsen som havde lagt mange æg i mit blomme træ så alle blommer var spist af dens larver – i denne uge ser jeg at mange af de skabte moral/kirsebær er lidt røde og og sådan rynket agtigt og ikke rigtig vokset og kun få er store og flotte som de skal se ud lige nu og sådan ser de ud både i mit moral træ og kirsebær træ – hvad sker der så her?

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lise D, 2. juni 2009 kl. 10.59

Det samme sker med mit figentræ – der var rigtig mange figner på, men her indenfor de sidste par dage er 90% af alle fignerne blevet brune, rynkede og falder af ;-(

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 2. juni 2009 kl. 15.16

Vandmangel?

Vi har haft et meget tørt og solrigt forår i forhold til vanligt. Selv enkelte
store træer har tørkeskader.

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Linda N, 2. juni 2009 kl. 19.28

Ang. figentræ har jeg lige læst i Camilla Plums nye havebog at figner laver frugter som overvinterer og falder af i foråret, da de ikke kan nå at modnes i vores klima. Derefter kommer der et nyt hold som giver modne figner i september. Så din figen reagerer helt normalt.

Hilsen Linda

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lise D, 2. juni 2009 kl. 22.47

Linda: Normalt er det de figner som overcintrer der bærer frugt og det nye hold der ikke når at blive modne. Den figen jeg har bør have modne figner i juli... og nu er de stort set alle faldet af. Jeg er ret sikker på de nye figner ikke når at modnes!

Jeg har vandet den godt, så det bør ikke være derfor. Æv!

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Linda N, 3. juni 2009 kl. 7.05

Hej L
Det var da ærgeligt.

Hilsen Linda

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tove Voigt, 16. juli 2011 kl. 16.18

Hvad kan det skyldes at mine moraller revner og får hårde pletter?

Nyt svar til emnet »Hvad fejler mit kirsebær/moraltræ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Hvad fejler mit kirsebær/moraltræ

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider