Forum

Net over blommer

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: D. Pedersen, 7. juni 2009 kl. 14.58

Skal der, ligesom ved kirsebær, net over blommetræer. Eller hvordan holder man fuglene væk?

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 7. juni 2009 kl. 16.44

Hej DP
Normalt tager fugle ikke blommerne, men meget lettere end net, der måske kan fange småfuglene, kan det være at hænge strimler af staniol, evt. blanke cd-ere i træet og så skifte efter 14 dage med stykker af flamingo – det har en god effekt og specielt noget der blinker, virker på fuglenes evne til at ville indtage træerne. Det er meget nemmere og billigere end net.

Jeg har selv en professionel maskine der kører med et bilbatteri, der er 3 små trekantede spejle på en søjleformet stander der løber rundt. Den ene med 3 sølvfarvede spejle, den næste der skiftes med er der 2 røde spejle og en søjvfarvet. Om det virker – ja 99%, når den bliver sat op før bærrene får farve, ellers nej.

www.de-gamle-sorter.dk

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 7. juni 2009 kl. 20.12

Ja, Bo Jensen. Du studeres tit her på bogstaverne. Du er god til at deltage – fornuftig.

Kan du dog ikke give en god opskrift på hvordan jeg kan afskrække kattene fra min urtehave. De graver simpelthen i den altid, den behagelige bløde jord. Blødere end børnenes sandkasser. Urtesagerne må tit sås om og det er nok snart endeligt for mig at holde motion ved at dyrke den. Jeg kan snart ikke mere. Måske er jeg den sidste her i Middelfart der gider urtehave. Det holder mig i form og fra sigdomme. Tæt på er der en ca 35. årig fraskilt dame som alene har syv af "mine" katte. Dem må jeg gerne ombringe siger hun bare. Du får en flødekaramel til jul, hvis du hjælper mig, eller du ber hende om at købe sig en sandkasse. håp

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 7. juni 2009 kl. 20.26

Hej Hans Åge
Når du læser mine indlæg burde du også kunne stave til mit fornavn, men spøg til side – en løsning på dit problem er ikke lige for og du må bare finde en praktisk løsning, for loven er helt klar. En katteejer skal holde sit dyr på egen grund og så er den ikke ret meget længere.

Vand skulle efter nogles mening have en uhyre god effekt, men så må du hellere få fat i en stor sprøjte og det kan grøntsagerne måske også have god gavn af i denne tid.

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 8. juni 2009 kl. 19.50

Undskyld Boi. Jeg havde, dengang, en legeven fra Færørerne som hed Boy, troede jeg, han staves nok også Boi. Tak.

Hvordan skal disse kattemisser formåes til at overholde loven? Den dere med vand er umuligt. De er katme meget hurtige end vand.

Mårfælden er bedre, og så Hjortetaksalt på hårene, den er endnu bedre. håp

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 8. juni 2009 kl. 20.13

Hej Hans Åge
Ved godt at en kat næsten kan flyve, når der er vand i nærheden, men det er jo ikke katten, der er noget galt med. Det er ejeren, der skal overholde loven.

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rikke B., 8. juni 2009 kl. 21.11

Hej DP
Jeg har aldrig hørt om at fugle skulle være et problem i forhold til blommer – tværtimod holder de larver og andet kravl i ave. Så gem nettet til jordbær og kirsebær, fuglene skal du bare hilse velkommen. (Jeg har selv 5 blommetræer).

Mange hilsener
Rikke

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 8. juni 2009 kl. 21.42

Det er bare helt rigtigt Rikke – vi skal passe på småfuglene, som er uhyre nyttige når vi taler om at holde de skadelige insekter nede på et tåleligt niveau. Derfor synes jeg heller ikke der skal bruges net til kirsebær, men andre former for afværgemidler, der skræmmer eller i hvert fald holder fuglene lidt på afstand. Nu er der ikke så længe til at kirsebærrene modner, så prøv at bruge staniol, CD-ere og flamingostykker der hænges op i træet i snore før der kommer farve på kirsebærrene.

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rikke B., 9. juni 2009 kl. 10.51

Hej Boi
Jeg vil prøve dine forslag i kirsebærtræet. Tak for dine altid velfunderede råd. Vi andre er heldige at en kapacitet som dig bruger tid på at besvare så mange frugt-spørgsmål herinde på forum.

Hilsen Rikke

Nyt svar til emnet »Net over blommer«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Net over blommer

Søg:

StΓΈt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider