Forum

Erfaringer med diverse sorter.

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Steen Jakobsen, 30. juli 2009 kl. 17.59

Hej med alle jer havenørder. :-)
Jeg har haft køkkenhave i 25 år og drivhus i en del af årene men alligevel er det meste af min erfaring med de forskellige sorter af grønsager gået i glemmebogen.

Det skal være slut nu så jeg har besluttet mig for at bedømme og registrere de vigtigste data for de grønsager jeg dyrker.

Foreløbigt har jeg lavet en database i Works med tomater, peber og chilli hvor jeg har lavet et skema med følgende data:
Sort, vækst, udbytte,kvalitet, smag, sådato, udplantningsdato og et felt til specielle bemærkninger.

Senere regner jeg med at jeg vil udvide med andre grønsager men i år har jeg ikke sortsnavne på ret mange af grønsagerne i haven.

Jeg synes at det kunne være interessant hvis flere ville gøre som jeg så vi kunne dele dataene med hinanden og måske på den måde finde frem til de bedste sorter.

Indtil nu er det Gemeni der har været den tomat jeg bedst kunne lide og en ukendt chilli der har været i familiens eje i 10 år.

Steen.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: J. H., 31. juli 2009 kl. 11.04

Hvor jeg dog kender det, og alligevel bliver det i vintermånederne kun til tegninger over mulig sædskifte af køkkenhaven, hvor jeg hver evige eneste gang – kun får skrevet årstal og grønsagens/ urtens alm. danske betegnelse.

Ofte har jeg stillet mig selv spørgsmålene – hvordan var det nu jeg gjorde sidst – hvad var det for en sort...? osv.

Rigtig god ide, du kommer med der :o)

Nyt svar til emnet »Erfaringer med diverse sorter.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Erfaringer med diverse sorter.

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider