Forum

Efterlysning af folk med hegnsfletteerfaring

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: S. Schou, 28. september 2009 kl. 18.54

Æv jeg er gået helt istå med mit projekt pilehegn omkring min rosencirkel.

Hegnet skal være omkring cirklen ud mod græsset, så det skærmer roserne for vestenvinden.

Da jeg har masser af pil, var det ideen, at flette rundt omkring hegnspæle, men men...

Jeg tor ikke det kan lade sig gøre (for mig), at få det pænt.

Der hvor pilen, – som er frisk klippet og ribbet for blade og små grene, – er i den tykkeste ende, er det meget svært, at få det til at holde.

Må sige at jeg har opgivet, da det jo godt også må se pænt ud.

Mangler ideer om HVAD jeg så kan lave i stedet, og at det skal være noget der næsten koster 0 kr. – Altså en rimelig billig løsning.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Annette, 28. september 2009 kl. 22.22

Det lyder ellers som en flot løsning. Inden du opgiver dit projekt, så prøv at gå en tur på biblioteket og lån nogle bøger om pileflet.

Anne Folehave og Birgit Østergaard-Jensen har begge skrevet bøger så de kan bruges både som inspiration og som "manual". De beskriver hvordan du skal lægge pilen skal så den låses fast på stagerne.

Ellers kan jeg anbefale bøger af Jørgen Skouboe, Steen Madsen, Gie Simonsen. Der er en masse gode bøger om pileflet...

Hvis du (lige nu) opgiver pilehegnet, så forsøg dig med mindre ting til haven. Der er mange gode ting i bøgerne du kan "øve" dig med.

God fornøjelse ;-)

Annette

Nyt svar til emnet »Efterlysning af folk med hegnsfletteerfaring«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Efterlysning af folk med hegnsfletteerfaring

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider