Skrevet af: ChiliChili, 7. oktober 2009 kl. 22.28
Hejsa, hvor kan man købe chilifrø, og være sikker på at man får den sort man bestiller.
Har desværre ikke fået hvad jeg bestile hos bh-froe.com, barney.dk.
Har ellers forsøgt at få ham til at oplyse hvilke chilier det engentlig er jeg har fået, uden et svar, og nu en uge efter er tålmodigheden sluppet op.
Så af selvsamme grund kan jeg ikke anbefale at handle hos der.
Håber andre har nogle gode erfaringer andetsteds fra.
på forhånd tak...
Skrevet af: Søren, 7. oktober 2009 kl. 22.58
Jeg har ellers kun gode erfaringer med Bjarne. Han plejer at skrive meget tydeligt hvilke sorter der er i poserne.
Jeg har gode erfaringer med at købe frø på eBay, der kan du finde stort set alle sorter. Også mange sorter du ikke kan købe i Danmark. Og til en helt anden pris end i Danmark! (typisk mellem 912 kr. for en pakke med 2030 frø). Du skal bare søge på "hot pepper seeds"
Skrevet af: Martin Andersen, 7. oktober 2009 kl. 23.06
Der er skam også skrevet meget tydeligt hvilke sorter på pakkerne det burde være, men sagen er blot at det ikke holder stik.
Min Naga Morich(dorset naga) er ikke korrekt, det samme gælder min fresno.
Undrer mig også at han ikke kan svare på ens spørgsmål til netop denne problemstilling.
Tak for din kommentar.
Skrevet af: Martin Hansen, 7. oktober 2009 kl. 23.38
Hvordan ser du at dine planter ikke passer med de bestilte frø? Jeg har nemlig selv bestilt Naga Morich gennem Bjarne, og vil da gerne vide om jeg dyrker noget helt andet.
Skrevet af: Martin Andersen, 7. oktober 2009 kl. 23.42
2 planter fra de såkaldte naga morich(dorset naga) frø, hvilket det tydeligvis så ikke er.
img406.imageshack.us/img406/2637/nagamorich.jpg
img406.imageshack.us/img406/6025/nagamorich1.jpg
Skrevet af: Søren, 7. oktober 2009 kl. 23.50
Nu bliver jeg da selv lidt bekymret...! Jeg har nemlig selv købt Naga frø af ham. De skal dog først plantes næste år.
Har du prøvet at så dem, eller kan du bare se at det ikke er de rigtige frø?
Hvis du vil være 100% sikker på at få hvad du bestiller er www.fuglebjerggaard.dk/shop/ V/ Camilla Plum, også en mulighed. Deres priser er dog noget højere end andre steder.
Skrevet af: Søren, 7. oktober 2009 kl. 23.52
Der var jeg lige lidt for langsom :)
Skrevet af: Martin Andersen, 7. oktober 2009 kl. 23.53
@ Søren, ja har linket til 2 billeder fra mine planter af de frø.
Og så var der også mine fresno frø der ikke var fresnofrø.
Skrevet af: Søren, 7. oktober 2009 kl. 23.56
Ja, må give dig ret i at de likke ligner naga. De ligner mere noget habanero...
Skrevet af: Martin Andersen, 8. oktober 2009 kl. 0.03
Ja, det er lidt noget hø, i-og-med at man bestiller èt, og får noget tredie.
Og når han/Bjarne så samtidigt ikke gider ulejlige sig med at svare på ens mails, når man blot gerne vil vide hvad f** det så er man har købt, og dyrket.
Så bliver man sku' lidt træls.
n.b
Det er bestemt ikke for at hænge nogen ud, at jeg opretter en tråd som denne, men det kunne være praktisk at vide om andre har samme problem, og om tips til andre frø handlere.
Skrevet af: Bjarne Højlund, 8. oktober 2009 kl. 10.10
Hej Alle!
Jeg har skam svaret på mail fra ChiliChili... så hvad der er sket med min mail ved jeg ikke spam filter måske...
Jeg har selv sået de "såkaldte" nag frø, med samme uheldige resultat. Det er mega irriterende når man ikke får hvad man regner med, jeg troede at frøene jeg købte var af Naga Morich de blev købt ind som disse, og efter prisen burde det have været NM.
Jeg er blevet ret godt og grundigt snydt på den konto... og de folk som har købt frøene af mig lige så...
Jeg kan ikke ændre det faktum at frøene ikke er rigtige, men for at gøre skaden god igen vil jeg gerne give nye frø efter eget valg eller penge retur så send mig en mail og vi finder ud af det.
Jeg er meget ked af miseren, men sket er jo sket, jeg prøver virkelig kun at levere de bedste frø...
Hilsen
Bjarne
Skrevet af: Martin Andersen, 8. oktober 2009 kl. 12.49
Hej Bjarne, jeg har intet mail fået desværre, ej heller i min uønsket/spam folder. daterert tilbage til 28/9, sendte min første mail 29/9.
Men det lyder da træls, at din leverandør har leveret en forkert vare.
Men så sender jeg dig en mail, og takker for din gode service.
Skrevet af: Bente, 8. oktober 2009 kl. 19.41
Jeg køber chili, tørrer frøene fra dem som jeg syntes om, og der er en spire 57 dage efter. Kan I ikke finde nogen som har chiliplanter I syntes om og så bytte.
Skrevet af: Hot Chili, 16. maj 2014 kl. 20.58
Slettet af administrator 18. maj 2014 kl. 19.28.
Skrevet af: Anja Egeriis, 17. maj 2014 kl. 8.12
Nej - det er ikke relevant, og du må ikke reklamere i trådene. det står ret tydeligt i beskrivelsen af dette forum.
Og resten af tråden er 5 år gammel...
Skrevet af: Tom Andersen, 17. maj 2014 kl. 9.14
Slettet af administrator 18. maj 2014 kl. 19.29.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.