Forum

Kolonihavefolk søges!

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Erik Hansen, 20. oktober 2009 kl. 12.11

Www.voreskolonihaver.dk er et nyere forum på internettet for kolonihavefolket. Der er nu over 400 medlemmer fra alle egne af landetog der kommer jævnligt flere til. Hvert medlem har siden egen side, hvor der kan føres havedagbog, lægges billeder ind o.s.v.

Der er også en forumafdeling, hvor der kan stilles spørgsmål om alt vedrørende hus og have, planter, træer etc.

Ligeledes kan vi kommentere på hinandens billeder og søge råd og vejledning hos hinanden, udveksle erfaringer o.s.v.

–
Det koster ikke noget at være med :-)

1 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: J. H., 20. oktober 2009 kl. 14.09

Det var da en super ide, at invitere os "kolonister". Ved ikke hvor mange vi er i dette forum, – men jeg er en af dem og tak for indbydelsen ;-)

2 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erik Hansen, 20. oktober 2009 kl. 14.27

Tak for din interesse, Jeanet.

3 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Wina Fiona, 20. oktober 2009 kl. 16.40

Jeg siger osse tak for invitationen. Der er mange skønne fotos derinde.

4 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 20. oktober 2009 kl. 18.13

Lyder hyggeligt!

Lidt ligesom havelyst.dk, som man kan bruge, når man er medlem af Praktisk Økologi. Vi lægger billeder ind i store mængder, nyder at læse om hinandens haver, giver gode råd og holder havetræf – rigtig hyggeligt!

5 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erik Hansen, 21. oktober 2009 kl. 0.09

Tak for jeres hurtige tilbagemeldinger. Håber at se jer på voreskolonihaver.dk
Overvejer faktisk også at melde mig ind i Praktisk økologi. Kunne sikkert være sjovt også at have en profil der :-)
Erik

6 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 21. oktober 2009 kl. 9.50

Hej Erik -

det skulle du tage at gøre – der kommer også et rigtig fedt blad 6 gange om året!

mvh
Anja

7 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 21. oktober 2009 kl. 17.35

Jeg ved at Jens fra slottet i smørmosen også er en aktiv fortaler for økologi og en aktiv "kolonihave – dyrker og han lægger som regel sine have -erfaring ud til offentlig læsning.

Det vil undre mig, hvis ikke han allerede er med hos jer.

Jeg selv har kun nyttehave...

8 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Wina Fiona, 21. oktober 2009 kl. 17.56

Ups!

Jeg har meldt mig under fanerne i ''Vores kolonihaver'', men min have er også kun en nyttehave. Der må slet ikke være huse hvor jeg har min have. Er en kolonihave kun dem med hus på?

9 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 21. oktober 2009 kl. 18.14

Vi kalder din for en koloni-nyttehave... Hvis jeg må bestemme, Græsset, køkkenhaven-urte og staudebedet kræver stadig samme pasning, hvad enten der er hus på eller ej.

10 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Wina Fiona, 21. oktober 2009 kl. 18.53

Tak for det Søren – så er jeg glad igen :-)

11 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens Juhl, 22. oktober 2009 kl. 15.11

Hej Winni
Nej man behøver ikke at have hus på for at kalde det for en kolonihave. De gamle kolonihaver havde ingen hus, de dyrkede grønsager til eget brug. Jeg bestemmer ikke hvem der må være med på Voreskolonihave.dk, men jeg har ikke fantasi til at forestille mig at nyttehavebrugere ikke osse må være med. Du kan jo bare melde dig til.

KH Jens

12 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Peterson., 22. oktober 2009 kl. 19.14

Til Erik M. Hansen.

Er det kun for kolonihave folket, eller kan parcelhus folket også deltage med gode råd og spørgsmål.

13 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erik Hansen, 22. oktober 2009 kl. 20.31

Hej Henrik.

Så vidt jeg ved, er der ikke et specifikt krav om at man skal have en kolonihave. Men prøv for en god ordens skyld at skrive en besked til redaktøren for voreskolonihaver.dk
Hun hedder Marie Lærke. Du finder link til hendes side, når du åbner for voreskolonihaver.dk

Nyt svar til emnet »Kolonihavefolk søges!«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Kolonihavefolk søges!

Søg:

StΓΈt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider