Skrevet af: Sonja Lorenzen, 20. november 2009 kl. 8.33
Jeg har i en bypark i Melle (Tyskland) samlet en bælg op. Den er 35-40 cm lang og 4 cm bred. Jeg håber der er noget der ved fra hvilket træ den stammer.
Skrevet af: Søren S Duun, 20. november 2009 kl. 10.54
Jeg tror at der er tale om Tretorn, prøv lige dette links
da.wikipedia.org/wiki/Almindelig_Tretorn
Tretorn findes som vejtræer rund omkring i Danmark, men er noget djævelskab at arbejde med .
Skrevet af: Karna Maj, 20. november 2009 kl. 11.39
Jeg tror at Søren Duun har ret. Jeg kom i tanke om, at jeg har fotograferet det i Haveselskabets have på Frederiksberg her i oktober med bælge på. Træet her er gammelt og meget højt, min. 15 m.
Skrevet af: Sonja Lorenzen, 20. november 2009 kl. 11.47
Jeg takker jer bege to for oplysningen. Efter billedet er det træ jeg så i parken.
Skrevet af: Søren S Duun, 20. november 2009 kl. 12.32
Det er en af de træer man som faldskærms udspringer næppe vil lande i . Det er hellere ikke det træ man sætter sin gartner lærlinge op i .
Nede ved en skole i Herlev ( Elverhøj skole) har de plantet flere af dem og jeg kom i tanke om at de havde disse specielle bælge
Skrevet af: Sonja Lorenzen, 21. november 2009 kl. 10.48
Hej Søren Duun
Det med tornene opdagede jeg slet ikke, så det er bestemt ikke et træ til at klatre i!!. Jeg var så optaget af bælgene. Men næste gang jeg besøger min søn, vil jeg kikke nærmere på træet i parken. Men tak for hjælpen endnu en gang. Nu ved jeg da hvilket træ det er.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.