Forum

Reparationsguiden.dk

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 21. november 2009 kl. 13.51

H V O R F O R ?

Når du køber produkter af en ordentlig kvalitet, og som er produceret under størst mulig hensyntagen til miljøet, gør du både dig selv, dine omgivelser og dine efterkommere en tjeneste.

Gode produkter lader sig som regel også reparere, men i vores brug-og-smid-væk kultur, kan det være svært at finde et værksted, som kan påtage sig reparationsopgaven.

Reparationsguiden.dk er en fortegnelse over virksomheder og forretninger med eget reparationsværksted, som kan varetage reparationer af dine ting - også selvom du ikke har købt produktet det pågældende sted og også efter garantiperioden er udløbet.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 22. november 2009 kl. 12.34

Jeg har tilladt mig at nævne denne hjemmesiden, selvom det jo intet har med havebrug og planter at gøre, og dog .

Ligger man inde med en gammel havetraktor, en flishugger, græslånemaskine ,hækklipper mm. som er delvis defekt, og som man heller ikke nænner at smide ud. er denne hjemmesiden enstor hjælp.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 23. november 2009 kl. 11.05

Jeg blev lidt skuffet - Reperationsguiden er kun en oversigt over firmaer, som udfører reperationer. Og det er jo fint, hvis man gar brug for det.

Min naive forventning var, at der lå en guldgrube af gode anvisninger til, hvordan man selv reparerer det, som er gået i stykker.

Hvis man er god til selv at reparere ting til haven eller lave nye, så læg en beskrivelse, gerne med billeder ind under Tips og ideer. Evt. billeder sendes til redaktionen@havenyt.dk, så lægger jeg dem ind i teksten.

Hilsen Karna

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 23. november 2009 kl. 12.44

Det skulle jeg nok også have nævnt og jeg ved hellere ikke om de er så dyre at det næppe kan betale sig . Ideen med at genbruge var det som fristede mig og da vi ikke kan gøre så meget i haven var det en oplagt ide, at nævne den nu....

Men hvis timelønnen herigennem incl moms ligger op omkring 500 -600 kroner og eksempelvis en græslåmaskine fra ny af, koster ca. 1500 - 2000 . En fræser fra 3500 - 5500 kr,-. Skal det være noget dyrt man ligger inde med .

Hvis man selv går i gang med at reparere er hjemmesiden"lav det selv.dk, en bedre mulighed . Her kan man komme med alle sine "gør det selv"spørgsmål til andre, på samme måde som herigennem , og her sidder også nogle frivilige folk, med en stor viden omkring husbyggeri, rep. af diverse maskiner og meget andet .

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 23. november 2009 kl. 13.35

På hjemmesiden bolius.dk er der også nogle ideer til hvordan huset og haven skal passes .

Nyt svar til emnet »Reparationsguiden.dk«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Reparationsguiden.dk

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider