Forum

Stuebirk

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ole Sørensen, 3. januar 2010 kl. 14.34

Heysa, har en stor stuebirk. Ca 2m. Har altid været utrolig flot,
og haft mange blade. Nu ser det ud til at den er ved at gå ud. Smider MANGE blade, og mange grene er gået ud…
Vil nogen give et godt råd… Også gerne gode råd til den generelle pasning af sådan en. Jeg er desværre, ikke den store ørn til sådan noget. Men har dog haft den i ca. 3 år og den har været flot indtil nu…
Please help, vil helst beholde den….

Mvh Ole…. :-)

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Steffen Jensen, 3. januar 2010 kl. 14.53

Altså det er helt normalt de smider mange blade når det bliver mere mørkt ude.

Men det kan jo også ske at den mangler næring hvis den har stået i den samme potte de sidste tre år.
Husk godt med vand også!

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ole Sørensen, 3. januar 2010 kl. 14.58

Det har den, altså samme potte. Men skal man skifte jord, og hvad med rødderne, kan man ødelægge noget, ved at fjerne
lidt, så der kan være mere jord???
Vander jævnligt, og som jeg altid har gjort...

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 3. januar 2010 kl. 17.59

Du kan fjerne så meget som muligt uden at beskadige rødderne . Skulle det ske sker der knap så meget ved det . I såfald skal du være voldsom ved den . Når jeg planter om fjerner jeg så meget jeg kan oppe ved rodhalsen (hvor der sjældent er rødder og så en smule i bunden . Herfetr ryger den over i en større urtepotte .

Birkefigen hedder på latin Ficus Benjamina . Søger du på begge ord kan du finde mange oplysninger på den . Jeg tror at det er den mest udbredte potteplante i Danmark . Der findes ikke mange som ikke har eller har haft den stående hjemme . Den kan i øvrig stiklings formeres .

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Natascha Trolle, 10. februar 2018 kl. 12.57

jeg har købt en stuebirk fornyligt og har læst en masse om hvordan man passer den bedst. Den taber alligevel bladene og det ved jeg er naturligt. Forstår at den ikke kan lide at blive flyttet. Jeg har dog placeret den et sted hvor den bliver berørt når jeg går forbi den. Kan berøring stresse den ?
Et andet spørgsmål. Er det en god ide at lægge de affaldne blade i jorden omkring planten?

Nyt svar til emnet »Stuebirk«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Stuebirk

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider