Skrevet af: Lilium J., 14. januar 2010 kl. 17.06
Her er en omtale af nogle af de sjældne rodfrugter fra Sydamerika-bl.a. Oca, Ulluco,Yacon,Inga edulis ect.
Desværre er de lidt svære at få fat i, men Oca er nok den mest kendte og kan erhverves forskellige steder.
www.nap.edu/openbook.php?isbn=030904264X&page=240
Skrevet af: Lilium J., 14. januar 2010 kl. 17.30
Måske overskriften skulle have været frugter og ikke rodfrugter...
Jeg er specielt interesseret i om nogle har dyrker Inga edulis i Danmark.
Skrevet af: Søren S Duun, 14. januar 2010 kl. 21.49
Jeg kan huske at der for 10 måske 15 år tilbage var et gartneri-projekt for arbejdsløse og en stor del var enten thailænder eller vistnok fra sydamerika og de fik lov til at dyrke en masse grønsager , som man ikke havde set herhjemme og som lød rigtigt spændene . De var bl.a i TV avisen og jeg mener at Karna også skrev en artikel om dette projekt dengang. Der var mange spændende planter her og Thailænderne har også en masse spændene kålplanter .
Jeg mener at de holdt til i Århus . Jeg havde håbet at der ville komme noget frøsalg på et tidspunkt .
Men hvis det er gået med dem som så mange af de projekter som kommunerne har haft gang i er det sikkert blevet lukket
Skrevet af: Lotte Hansen, 15. januar 2010 kl. 16.50
Hos Frøsamlerne kan man få en del af 'The Lost Crops of the Incas' i den nye bytteliste der bliver udgivet om et par dage:
Apios, Mashua, Oca og Yacon.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.