Forum

Efterlysning

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Marianne Jensen, 22. februar 2010 kl. 3.43

Jeg ville meget gerne indsamle en skålfuld af de flotte nobelis kogler til efteråret. Er der nogle som kan hjælpe mig med at oplyse hvor det kan lade sig gøre i København og omegn.

Venlig hilsen

Marianne Jensen

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 22. februar 2010 kl. 14.30

Hej Marianne
De store nobiliskogler du ser på træerne i okt.-nov. modner i december og falder fra hinanden, for at frøene kan spredes.
De kan ikke gemmes i hel størrelse,hvis det er det du ønsker.
De kan tørres i aug.sep.i halv størrelse, men er ikke særligt pæne på det tidspunkt.
Håber jeg har forstået dig ret.
Hilsen
Anne Marie

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 23. februar 2010 kl. 11.03

Jeg har set dem på nogle graner i Rørvig og det er godt nok ikke lige omkring København . Jeg tror at du skal, undskyld udtrykket "længere ud på landet" nærmere bestemt i en plantage . Jeg ved at der ikke flere af dem 20 - 30 km fra København

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Villy Mougaard, Blomstergården, 23. februar 2010 kl. 12.39

Jeg har flere gange lakeret nobiliskogler med en gang klar lak, når de er plukket i november. Lakken lukker ikke så tæt, at koglen ikke kan tørre, men den holder sammen på kogleskællene, så koglen kan holdes hel i flere år.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: M M, 25. februar 2010 kl. 19.35

Hej Marianne

Tror en tur i Bøndernes hegn og op mod furesøen er et forsøg vær, synes jeg har set en del indhegninger med pyntegran, hvor nogle har haft kogler. Nok ikke de nemeste at få fat i, da de jo sidder i toppen af træet.
Du kan jo gå en tur og se om du kan finde nogle træer der er store nok til at få kogler.

mvh Michael

Nyt svar til emnet »Efterlysning«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Efterlysning

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider