Forum

Krydderurtete til lindring af halsen

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lisbeth Antonsen, 5. marts 2010 kl. 22.32

Er der nogen, der lige kan huske, hvilken krydderurt, der er god til lindring af halsonde (ingen feber, men ru hals med synkebesvær).

På forhånd tak for alle gode indput.

Mvh Lisbeth Antonsen

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mads Jørgensen, 6. marts 2010 kl. 7.48

stjerneanis plejer at virke for mig.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: J. H., 6. marts 2010 kl. 12.33

2 kviste frisk Timian eller 2 tsk tørret - til ½ liter kogende vand . Teen skal trække under låg i 10 min, ellers fordamper olierne og den medicinske virkning.

God bedring.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 6. marts 2010 kl. 15.00

Hyldeblomstdrik - Jeg har en tyrkertro på at alt kan kureres med hyldeblomstdrik ! Nåh måske ikke helt, men det lindrer i hvert fald. Om vinteren i et krus med kogende vand, eller om sommeren som kold læskedrik, måske med halvt vand og halv danskvand.
Jeg har også indoktrineret begge mine børn, så de den dag i dag ringer hjem til deres fra når deres hyldblomstdrikbeholdning er ved at slippe op.
Selv hvis man er blevet ski..sur over et eller andet, så hjælper hyldblomstdrik.
Men det skal jo forberedes på lige det rigtige tidspunkt når hylden blomstrer og det dufter allermest af sommer i Danmark.
Og det tynde sprøjt der sælges som hyldeblomstdrik må endelig ikke forveksles med rigtig hyldeblomstdrik.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 6. marts 2010 kl. 18.32

Mange biavler bruger det med at røre lidt propolis ud i noget sprit (snaps) eller vodka og dette skulle også lindrer . Propolis er den klistret masse man bl.a. kan mærke på træernes knopper lige inden de springer ud . Eller er der også kamillethe , men det kender en hver vel...

Nyt svar til emnet »Krydderurtete til lindring af halsen«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Krydderurtete til lindring af halsen

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider