Forum

Det går fremad med chilierne…

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Steffen Jensen, 15. marts 2010 kl. 12.38

Lige en opdateringe, såede mine chili i potter i midt januar, nogen mente der ikke var lys nok men prøvede nu alligevel.

Da de var ca 10cm høje nippede jeg toppen af dem for at få dem til at forgrene sig.

De har nu groet et par cm mere og har 8 grene hver. De første blomsterknopper er også på vej...

Hvordan går det med jeres??

1 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian Jensen, 15. marts 2010 kl. 13.15

hehe jeg har ikke fået nogle sået så tror det er for sent i år for mig

2 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Christina Halck, 15. marts 2010 kl. 20.02

Hej.

Jeg såede chili for en god uges tid siden og nu står de fint, ca. 1 cm høje, med kim-blade i den fineste grønne farve.

Det er ikke for sent at så chili endnu, men det skal nok ske senest i marts..

Hilsen Christina

3 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bjarne Højlund, 16. marts 2010 kl. 9.09

Jeg må så tilstå at jeg såede de første allerede i december, de står nu som flotte 30-40 cm planter, og de første blomster lige nippet af :O)

Jeg har så sidenhen sået flere midt i januar, februar, og de sidste i søndags...

Til Brian: du kan godt nå det endnu, hvis du sår nogle lavere sorter kan du jo altid tage planterne ind til efteråret så du når at få de sidste frugter med :O)

Bjarne

www.barney.dk

4 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tony G., 16. marts 2010 kl. 12.53

Jeg såede de første for 3 uger siden, og de står også ganske flot idag - som Christina beskriver hendes, så er det de flotteste små fine planter med 2 blade hver.

Vil lige så en ekstra omgang i løbet af de næste par dage *ss*

5 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 16. marts 2010 kl. 21.24

Jeg såede de første d. 20. december, og de skal lige til at have nippet de første blomsterknopper af.

De er ikke så høje, men de står også kun ved 16-18 grader. Og det er kun godt, for hvis de voksede alt for hurtigt, ville jeg ikke have plads til dem mere - og det varer jo lidt, før jeg kan flytte hele holdet i drivhuset, desværre!

6 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 16. marts 2010 kl. 21.25

For resten - et billede af en fin, lille Bhut Jolokia...

7 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Henrik Andersen, 17. marts 2010 kl. 1.19

har du stadig nogle til sælg anja ? eks bhut jolokia . men hvad har du ellers du vil af med ?

8 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Birthe Hyldahl, 17. marts 2010 kl. 16.55

Hej Anja

har du flere bhut jokolia frø, vil jeg gerne bytte,har 5 slags, har jeg lagt ind under bytte frø.

mvh
Birthe

9 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 17. marts 2010 kl. 17.42

Hej med jer -

min mailadresse er anja-e(snabela)post.cybercity.dk

Skriv til mig på den, så vi kan aftale nærmere. Jeg er ikke interesseret i flere frø, da jeg allerede har alt for mange, men jeg kan godt lokkes til at sende nogle stykker!

mvh
Anja

10 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Troels Rasmussen, 7. november 2010 kl. 20.40

Hej Anja.
Jeg har et problem med at jeg ikke kan få frugter på min bhut jolokia plante. Den er knap 1 m høj, med mange blomster. Det er som om der ikke er noget støv i blomsterne som med andre chili planter.
Har du nogle gode fif jeg kunne få, ville det være herligt.

Troels Rasmussen.

Nyt svar til emnet »Det går fremad med chilierne…«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Det går fremad med chilierne…

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider