Forum

Hortensia

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Helene D., 25. marts 2010 kl. 14.00

Jeg ville høre om der var nogle der kunne fortælle mig hvornår det er bedst at plante Endless Summer Hortensia?
Kan jeg gøre det nu eller skal jeg vente?

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 25. marts 2010 kl. 16.20

Du kan godt plante den nu og så dække den lidt til . Jeg ved ikke om al frosten er gået af jorden , men i går så jeg stadig lidt frost i komposten . Hvis du kan komme i jorden kan du bagefter dække den med lidt blade . Jeg tror (og håber) at den værste frost er overstået . Kan du vente til april vil det være bedre .

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helene D., 26. marts 2010 kl. 9.00

Tak for svaret Søren, jeg vil prøve mig frem - er ny haveejer så jeg kan ikke vente med at gå igang i haven!

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 26. marts 2010 kl. 10.33

Jeg har også været tidlige ude i år og skulle tage mig i, at vi ikke er i april endnu . Jeg har sat nyt kompost over, udlagt kaningødning (med en masse halm i ) og ryddet op i drivhuset . Der har i vinterens løb været en eller flere mosegrise , der har holdt fest herinde .

Ellers ligner haven en slagmark og meget af græsset har taget skade af alt den sne . Både mine Eucalyptus, rosmarin og Camelia er alle afgået ved døden p.g.a. frost Så frem over står den kun på dyrkning af de mere sikre frugttræer og buske .

Nyt svar til emnet »Hortensia«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Hortensia

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider